۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۲۱۹۰۷
مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا کنگان:

دعای عرفه امام حسین دانشگاه بزرگ انسان سازی است

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) کنگان گفت: دعای عرفه امام حسین(ع) دانشگاه بزرگ انسان سازی است که اوج بندگی انسان را به نمایش گذاشته و معارف توحیدی و خداشناسی آفاقی و انفسی و خودسازی آگاهانه را در این دعای انسان ساز برای جویندگان راه رشد و کمال به ودیعه نهاده است.
عرفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، سیده زهرا موسوی، مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) کنگان صبح امروز در جمع طلاب این مدرسه ضمن بیان اعمال وارده این روز به دعای پر از مضامین عرفه امام حسین(ع) بیان داشت: این دعا سرشار از معرفت الهی است که تبلوری از معرفت حق و عمل و تهذیب و خودسازی نفس بوده و از زبان کسی جاری شده که مصداق بارز بنده کامل الهی  است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) کنگان گفت: مطلع و آغازین این دعای شریف ابتدا با توحید و شناخت خداوند متعال شروع می شود، شناختی که نتیجه آن سرپیچی نکردن از فرمان الهی بوده و استواری وجود همه چیز با حکمت الهی است.

وی گفت: مرحله دوم دعا مربوط به معرفت نفس است که از قطره ی آب به وجود آورنده انسان در میان تاریکی های سه گانه و شناخت اعضاء و جوارح و اینکه هیچ یک از ادوار خلقت را به خود انسان واگذار نشده است، سخن به میان می آید، سخنی که جان کلام سالک الی الله می شود.

موسوی به مرحله شناخت آیات آفاقی و عصاره توبه و بازگشت به سوی حق در دعای عرفه اشاره کرد و ابراز داشت: در پایان دعا به شناخت جهان و آخرت و غایت آفرینش یعنی رسیدن به کمال می رسیم که چگونه خداوند باری تعالی در مقدرات انسان کنار گذاشته است و عاقبت توبه و بازگشت به پروردگار را مسالت می دارد، بازگشتی که شرط آن دوری کردن از صفات نکوهیده و پشیمانی از گناه است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) کنگان اظهار داشت: دعای عرفه امام حسین(ع) دانشگاه بزرگ انسان سازی است که اوج بندگی انسان را به نمایش گذاشته و معارف توحیدی و خداشناسی آفاقی و انفسی و خودسازی آگاهانه را در این دعای انسان ساز برای جویندگان راه رشد و کمال به ودیعه نهاده است./ ۸۴۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات