۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۵۲۱۹۷۸
معاون رییس جمهور:

حضور ایران در منطقه حضور در دل هاست

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: حضور ایران در منطقه حضور در دل ها است و گرنه ما دلاری نداریم.
صالحی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، علی اکبر صالحی در همایش راه رجایی که در سالن شهید رجایی قزوین برگزار شد، بیان کرد: یاد و خاطره شهید باهنر، شهید بابایی، ابوترابی و شهید امامی را گرامی می داریم و این بزرگواران الگوهایی بودند برای ما که بدانیم چگونه باشیم.

وی ادامه داد: شهید رجایی، باهنر و بابایی الگو هستند و الگوسازی یکی از عوامل و عناصر مهم در هدایت جامعه است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: ما در انقلابی زندگی می کنیم که در خلا به وجود نیامده و قطع یقین پیشینه ای داشته است و پیشینه اين انقلاب عصاره مجموعه تحولات از زمان بعثت حضرت رسول اکرم تا قیام امام حسین (ع) تا انقلاب ما است، عصاره همه اين تحولات را اگر بگيريم، رفتار پیامبر (ص)، آزادگی امام حسین (ع) و غیره، این صفات نیکو در انقلاب ما سعی در تجلی یافته و این انقلاب بستری فراهم کرد که بتوانیم متصف به این صفات باشیم.

وی عنوان کرد: اگر اینگونه انقلاب را توصیف کنیم باید نمادهایی هم داشته باشیم، در بستر انقلاب عزیزانی ظهور می یابند که دارای صفاتی هستند که عصاره اش در انقلاب تجلی یافته است، مانند شهید رجایی که انسانی خداترس، انسان دوست، متواضع، عالم، انقلابی بود و مغز عبادت را چشیده بود که عبادت به جز خدمت به خلق نیست و این بزرگوار سراسر وجودش در خدمت به خلق بود و چنین الگوهایی به این انقلاب تقدیم شده است.

صالحی اعلام کرد: قبل از انقلاب اگر می خواندیم رهبر کشوری به سادگی و با دوچرخه به سر کار می رود می گفتیم آیا می شود روزی رهبران ما هم ساده باشند و انقلاب که شد، ساده تر از آن رهبران را یافتیم مانند شهید رجایی تا اینکه منافقان ضربه ای زدند که می خواستند کیان انقلاب را از بین ببرند و نتوانستند ولی آن سادگی را گرفتند و به دلیل ضربه ای که منافقان آن روز زدند، الان مسئولان به آن راحتی و آنگونه که دلشان می خواهد نمی توانند زندگی کنند.

وی تأکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ما ملت و دولت نداریم و به فرموده امام خمینی (ره) دولت و مسئولان برخواسته از اراده ملت هستند؛ اگر یکی بودن در زندگی روزمره احساس می شد و شما مسئولان را در زندگی روزمره در کوچه و بازار می دیدید اثر نيکويي داشت ولی این را از ما گرفتند.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: راهی که یک طلبه، عالم و دانشجو آغاز می کند برای تحصیل علم و برای رسیدن به کمالات معرفتی است که این راه اگر با همین نیت آغاز شده باشد از همان لحظه که شروع می شود به مقصد رسیدن است و فرد با این نیت هرچه در این راه رود به مدارج بالاتر می رسد.

وی توضیح داد: شهید رجایی از همان روز اول به مقصد رسید زیرا راه دنیا را انتخاب نکرده بود او راه خدا را انتخاب کرد، راه خدمت به بندگان خدا را انتخاب کرد بنابراین از همان لحظه به مقصد رسید و دیدید که چگونه اوج گرفت و کمال اوج گرفتن برای انسان، شهادت است زیرا شهید در نزد خداوند متعال زنده است و روزی می گیرد.

صالحی تصریح کرد: نکته دیگر این است که باید همواره خود را رصد کرده و مورد محاسبه قرار دهیم و اگر اینگونه باشیم که شهید رجایی هم اینگونه بود، زندگی برای ما شیرین می شود؛ زندگی فراز و نشیب دارد و برای هیچ کس هموار نیست و انسان همیشه در معرض فتنه و آزمایش است و اگر بتوانیم خود را رصد کرده و کنترل کنیم آن زمان به حیات طیبه می رسیم و این حیات طیبه همان آرامش  درون است.

وی خاطر نشان کرد: انسان اگر درونش و وجدانش آرام باشد زندگی آرامی دارد حتی اگر بزرگترین مشکلات هم برای او به وجود آید، زیرا چنین انسانی متوکل است و شهید رجایی متوکل و آرام بود و آرامش داشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به بخش هایی از زندگی شهید رجایی اظهار کرد: شهید رجایی با رفتارش مردم را به کار نیکو دعوت می کرد و در زندگی باید به دنبال خلوص نیت و توجه به خالق هستی باشیم و اگر اینها را داشته و توجه مان به خدا باشد رفتارمان هم درست شده و زندگی شیرین می شود.

وی ادامه داد: این شخصیت ها اسطوره نیستند، اسطوره با الگو تفاوت دارد، اسطوره مقوله ای دست نیافتنی و آرمان است ولی الگو آرمان نیست و می بینیم که فردی اینگونه زندگی کرده و ما می خواهیم شهید رجایی را اسطوره ندانیم بلکه الگو بدانیم.

صالحی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید باهنر بیان کرد: شهید باهنر هم عالم به تمام معنا بودند و هم علم دانشگاهی و هم حوزوی داشتند و قبل از انقلاب بسیار برای هدایت جامعه تلاش می کرد و اینها آینده را می دیدند زیرا مقصد و راهشان الهی بود و کسی که راهش الهی باشد همه چیز برایش مشهود است.

وی اعلام کرد: این انقلاب آسان به دست نیامده و بسیاری خون ها به پای درخت انقلاب ریخته شده تا نهال انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است و اگر ایران اسلامی را با وجود مشکلات معیشتی این چنین استوار، مقتدر و افتخار آمیز می بینید به همت شهدا و خون شهیدانی است که در جای جای این مملکت ریخته شده تا ملت در مقابل خصم، خم نشود و سرش را استوار بالا بگیرد و با پیام الله اکبر و تمسک به این پیام قدرتمندان به پیش تازد.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: 38 سال از انقلاب می گذرد و با وجود همه فشارها و دسیسه ها، امروز انقلاب اسلامی کجاست؟ انقلاب اسلامی این کشور بزرگ و ملت ریشه دار افتخارآفرین ترین ملت در جهان است و این ملت اکنون در بستر حمایت از حق و همراهی با مظلومان در مقابل ظالم در لبنان، سوریه، عراق، یمن و در همه جا حضور دارد، حضوری که در دل ها بوده و با دلار نیست.

وی خاطر نشان کرد: دیگران هم سعی کردند حضور یابند و با دلار این حضور را تحمیل کنند ولی دلار تمام می شود ولی عشق تمام شدنی نیست و هرچه عشق به حق داشته باشید ظرف عشق وسیع است بنابراین حضور ایران در منطقه حضور در دل ها است و گرنه ما دلاری نداریم.

صالحی با اشاره به نمایان شدن چهره وهابیت در دنیا اضافه کرد: هرچه تلاش شود حق مکتوم شود و جلوی آن گرفته شود ولی حق بالاخره خودش را نمایان می کند و ما می گوییم جمهوری اسلامی و اعتقاد به شیعه و سنی به آن مفهوم نداریم و همه برادر و مسلمان هستند ولی آنها که تفرقه ایجاد می کنند چقدر علیه شیعه صحبت کردند؟ اگر ایران میلیاردها دلار هزینه می کرد تا باطل بودن فرقه وهابیت را ثابت کند موفق نمی شد آن چنان که امروز این حقیقت روش شد و داعش دست پرورده این فرقه وهابیت چه بر سر مسلمین و عزیزان اهل سنت آورد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: الان می بینیم که اسلام ناب محمدی ظاهر شده و این اسلام دارد رخ می نمایاند و مانند چراغ تابناک نورافشانی می کند و اینها الطاف الهی است؛ باید بدانیم که چیزی آسان به دست نمی آید، همین تلاش و ایستادگی ملت و مقاومتی که در برابر پدیده داعش کرد و شهید حججی ها که حسین وار مقابل آنها ایستادند ما را به عزت و اقتدار رسانده است.

وی یادآور شد: بدانید با وجود مشکلات به خصوص مشکلات معیشتی و اقتصادی، آینده این کشور آینده روشنی است و نگران نباشید شما برترین خواهید بود به شرط اینکه چنگ به ریسمان الهی بزنید.

گفتنی است در ادامه این مراسم سایت شهید رجایی حاوی مطالبي از زندگی شهید، تصاویر، خاطرات و سخنرانی هاي شهید رجايي و مقالات و کتاب های تالیف شده در خصوص این شهید رونمایی شد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات