۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۲۲۰۵۹
رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق:

عراق و سوریه در یک خندق علیه تروریسم می‎جنگند

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق خاطرنشان کرد که عراق به همراه سوریه و هم‎پیمانانش در یک خندق علیه تروریسم می‎جنگند.
شيخ خالد الملا رئيس هيئت علماي اهل سنت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، خالد الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق امروز طی پیامی در واکنش به نقل و انتقالات جریان تروریستی داعش در چند روز اخیر اظهار داشت: مبارزه با جریان تروریستی داعش در خاک سوریه یک موضوع داخلی و مربوط به حکومت سوریه و هم‎پیمانانش است.

وی افزود: برخی رسانه‎ها با بزرگ‎نمایی تهدیدهای موجود علیه عراق درپی کوچک شمردن پیروزی‎های مردم این کشور در عملیات‎های اخیر رزمندگان در موصل و تلعفر هستند.

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق دولت سوریه و هم‎پیمانانش را دوستان این کشور دانست و بیان داشت: مرزهای عراق خط قرمز مردم این کشور محسوب می‎شود و با خون‎هایشان از آن دفاع می‎کنند.

وی تاکید کرد که ملت عراق با سوریه در یک خندق در برابر جریان تروریستی در حال مبارزه هستند و از جهانیان دفاع می‎کنند.

شیخ خالد الملا بیان داشت: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی کمر داعش را در عراق شکستند، پس چرا باید از تعدادی تروریست‎های شکست خورده و خارج از این کشور بترسند؟

وی ادامه داد: دولت عراق با پشتوانه نیروهای امنیتی و بسیج مردمی به وظایف خود در محافظت از مرزها به خوبی عمل می‎کند و دستاوردهای مهمی نیز در این زمینه بدست آورده‎اند که مایه افتخار است.

رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق بر ضرورت مبارزه همه جانبه با جریان تروریستی داعش تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: تروریست به یک خطر جهانی تبدیل شده است بنابراین همه کشورها برای نابودی کامل آن باید تلاش کنند.

گفتنی است که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت چند روز قبل قلمون غربی را از لوث تروریسم آزاد کردند و بدین ترتیب کل ارتفاعات لبنان از لوث تروریسم آزاد شد.

همچنین به موجب توافقی بین حزب‌الله و گروه تروریستی داعش، تروریست‌های داعشی از قلمون غربی به البوکمال در دیرالزور منتقل شدند.

این در حالی است که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در واکنش به این توافق گفت: انتقال تعداد بیشماری از تروریست‌های داعش به مناطق مرزی با عراق امری غیرقابل قبول است.

وی افزود: امیدوار بودم با ما هم در این زمینه مذاکره شود و نظر ما را هم جویا شوند. به نظر ما هیچ توجیهی برای مذاکره با تروریست‌ها وجود ندارد.

العبادی دولت سوریه را به انجام تحقیقات در این موضوع دعوت کرد و افزود: ما تلاش نمی‌کنیم داعش را مهار کنیم بلکه به دنبال نابودی آن هستیم. /994/ب۹۰۲/د

 

ارسال نظرات