۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۲۲۰۶۷
استاد دانشگاه:

فاجعه منا سند بی کفایتی دولت عربستان است

خانم رکن آبادی با بیان اینکه فاجعه منا سند بی کفایتی دولت عربستان است گفت: این فاجعه در آن سال حقیقتا عید را به کام ملت ایران تلخ کرد.
ایران رکن آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم ایران رکن آبادی خواهر شهید غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و از شهدای فاجعه منا، عصر امروز در جمع طلاب مکتب نرجس با اشاره به روز عرفه گفت: امروز روز نیایش است و شیطان در این روز از همیشه تحقیر شده تر و خشمگین تر است.
وی با اشاره به فاجعه منا در سال ۹۴گفت: فاجعه منا سند بی کفایتی دولت عربستان است که در آن سال حقیقتا عید را به کام ملت ایران تلخ کرد.
این استاد دانشگاه ادامه داد: بر اساس ۳سند مشهور حقوق بشر، یکسری تعهدات بر دولت ها مفروض است که از ابتدایی ترین بحث های حقوق بشر، امنیت جانی یک انسان است، اما زائران ما در عربستان این امنیت را نداشتند.
خواهر شهید غضنفر رکن آبادی ابراز داشت: در حادثه منا نیروهای عربستان، به نیروهای بعث مقام معظم رهبری حتی کشورهای دیگر را برای کمک به مصدومین این حادثه را نمی دادند.
وی تاکید کرد: دنیا بداند فاجعه منا در گذر زمان به دست فراموشی سپرده نخواهد شد؛ چرا که در این حادثه افرادی را از دست دادیم که باعث عدم فراموشی این حادثه خواهند شد.
این استاد دانشگاه حادثه منا را از فتنه های اسراییل خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ام القرای مسلمانان جهان است و دشمن از هر طریق در صدد براندازی انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به نقش زنان در رویدادهای اجتماعی عنوان داشت: زنان ایران ذر جنگ تحمیلی معادله را به نفع ایران تغییر دادند، بنابراین بیشترین سرمایه گذاری را برای گرفتن عفاف و حجاب از زن کرده اند.
خانم رکن آبادی در پایان از زنان خواست با تغییر در سبک زندگی خود و خانواده برای داشتن خانواده سالم و اسلامی تلاش کنند./
۹۷۰۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات