۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۵۲۲۰۷۲

پیام آیت الله قبلان به مناسبت عید سعید قربان

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به مناسبت عید سعید قربان پیامی صادر کرد.
آیت الله عبدالامیر قبلان از علمای لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی، فرارسیدن عید سعید قربان را به همه مسلمانان به ویژه ملت لبنان تبریک گفت و دوری امت  اسلامی از توطئه و فتنه را از خداوند منان مسالت کرد.
 
در این پیام آمده است: تشکیل شبکه امن سیاسی از سوی سیاستمداران بهترین عیدی به شمار می آید تا به نزاع ها پایان داده و دولتی قانونمندی تشکیل دهند که بتواند با فساد و حزب گرایی و هدر رفتن اموال عمومی مبارزه کرده و به حمایت از شهروندان در برابر فسدان و توطئه گران بپردازد.
 
وی خطاب به لبنانی ها تصریح کرد: از تجربه های گذشته درس گرفته و صفحه جدیدی بر اساس همزیستی مشترک و تحکیم وفاق بگشایید. تروریست های تکفیری و صهیونیستی مهمترین دشمن لبنان به شمار می آیند که این کشور توانست اشغالگران صهیونیستی را از خاک خود اخراج کرده و نقشه های آن را ناکام سازد و امروزه نیز بزرگترین پیروزی یعنی شکست تکفیری ها و آزادی مرزهای شرقی لبنان از لوث تروریست ها با کمترین خسارت را مشاهده می کنیم.
 
آیت الله قبلان این پیروزی را متعلق به محور مقاومت و همه اعراب و مسلمانان توصیف کرد و اظهار داشت: مسؤولان لبنانی باید در سطح جانفشانی ارتش و نیروهای مقاومت باشند. به شهدا و مجروحان ارتش و مقاومت که نقش مهمی در نجات لبنان از تروریست های تکفیری داشتند، درود فرستاده و با خانوادههای آنان که این فاجعه را تحمل و صبر پیشه کرده اند، ابراز همدردی می کنیم.
 
وی روز عرفه را یادآور مواضع امام حسین(ع) در کربلا دانست و ادامه داد: ما باید راه این امام را ادامه گرفته و به الگوی ایشان که الگوی ائمه معصوم(ع) به شمار می آید، تمسک جوییم. از حجاج می خواهیم برای حفظ امت از جنایتکاران و تروریست ها و منافقین که در مسلمانان و همه بشریت را در تیررس قرار داده اند، دعا کنند.
 
این عالم لبنانی رهبران مسلمان و عرب را به بازگشت به وجدان جهت توقف خونریزی و ارائه راه حل سیاسی برای برقراری امنیت و ثبات در سوریه و عراق و یمن و بحرین و بازگشت قطب نما به سوی فلسطین و نجات این سرزمین فراخواند.
 
وی همچنین مشورت و همکاری مستمر رهبران کشورهای عربی و اسلامی و تشکیل جبهه اسلامی برای مبارزه با تروریسم و خشکاندن منابع حامی آن را خواستار شد و تأکید کرد که اسلام به شدت با تروریسم و تندروی و تعصب های افراطی مخالف است.
 
از سوی دیگر، دفتر آیت الله قبلان اعلام کرد مراسم عید سعید قربان به دلیل عزاداری شهادت نیروهای ارتش و مقاومت برگزار نخواهد شد./980/ب902/د
ارسال نظرات