۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۲۲۱۵۰
نماینده آیت الله سیستانی:

خون شهدا و مجروحان در تاریخ یادگار می‎ماند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه خاطرنشان کرد که خون شهدا و مجروحان در تاریخ ماندگار خواهد ماند.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا برگزار شد، عید قربان را به مومنان تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم که خداوند متعال اعمال حجاج را قبول و آنان را به سلامت به شهرهایشان برساند.

وی افزود: چنین ایامی فرصت بسیار مناسبی برای گسترش محبت و همبستگی میان مردم و دوری از اختلافات است. متاسفانه برخی از اختلافات بی مورد رایج میان عشائر موجب درگیری و خونریزی می‎شود.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی بر ضرورت توجه به مسائل اخلاقی تاکید کرد و بیان داشت: عید قربان فرصت مناسبی برای پاکسازی قلب‎ها از کینه‎ها و بازگشت محبت و احترام میان مردم است.

وی رشادت و جانفشانی رزمندگان عراقی در عملیات آزادسازی تلعفر را ارج نهاد و تصریح کرد: مجاهدان به سرعت مشغول آزادسازی اراضی این کشور از لوث جریان تروریستی داعش هستند. هماهنگی مناسبی که میان گردان‎های مختلف نظامی وجود دارد، آثار مثبت آن در خطوط مقدم نبرد با تروریسم نمایان است.

حجت الاسلام صافی رزمندگان را انسان‎های شجاع و مایه افتخار دانست و گفت: خون شهدا و مجروحان در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وی ادامه داد: مردم عراق با مال و جان خود از رزمندگان در پشت جبهه‎ها حمایت و انواع غذا، نوشیدنی‎ها و وسائل مورد نیاز آنان را به خطوط مقدم نبرد با تروریسم ارسال می‎کنند.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی بیان داشت: مسؤولان ذی ربط باید مشکلات موجود در مسیر بازگشت آوارگان به مناطق خود را بر طرف کنند.

وی عنوان کرد: ساعات ابتدایی که مجروحان دچار جراحت می‎شوند بسیار حایز اهمیت است بنابراین پزشکان و کادر درمانی باید در همان ساعت اولیه کمک‎رسانی کنند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات