۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۲۲۱۷۰
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

حکومت اسلامی مردم سالاری دینی است

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حکومت اسلامی مردم سالاری دینی است، گفت: اگر کسی بخواهد در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران که حق مردم است، بایستد ناحق است.
حجت الاسلام گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، عصر امروز در آیین اختتامیه طرح فراگیر بشارت 1451، که همزمان با عید سعید قربان در قالب اجتماع بزرگ جامعه قرآنی در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، با عرض تبریک به مناسبت عید سعید قربان گفت: عید سعید قربان یکی از اعیاد مسلمین و یادآور قهرمان بزرگ توحید حضرت ابراهیم(ع) است.

وی افزود: ایشان شخصیت والایی دارد، زمانی که خداوند می‌خواهد شخصیت حضرت را به بندگانش معرفی کند او را دوست خود خطاب می‌کند. آن حضرت همه هستی خود را در طبق اخلاص نهاده و به معبود و محبوبش تقدیم کرد و فرمود: بارالها؛ من به امر تو ذریه خود را در این سرزمین بی آب و علف رها کردم تو نیز برای اقامه نماز دلها را متوجه این سرزمین بدار؛ خداوند نیز دعای حضرت ابراهیم(ع) را مستجاب کرد و امروز همه قلوب مسلیمن متوجه این سرزمین با عظمت است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به ماجرای لیلةالمبیت، بیان داشت: زمانی که پیامبر(ص) از توطئه دشمنان که قصد به قتل رساندن حضرت را داشتند توسط حضرت جبرئیل مطلع شد با خروج از منزل به سمت مسجدالحرام حرکت کردند و هنگامی که به آنجا رسیدند با اندوه خطاب به خانه کعبه فرموندند: این خانه عزیزترین مکان برای من است اگر مجبور به ترک نبودم هرگز از این سرزمین هجرت نمی‌کردم؛ در این هنگام حضرت جبرئیل نازل شد و فرمودند: خدایی که قرآن را به تو نازل کرد مجدد تو را به این سرزمین برمی‌گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: زمانی که این وعده محقق شد پیامبر اکرم(ص) خانه خدا را از وجود بت‌ها پاک کرد و این مکه را به یک سرزمین توحیدی تبدیل کرد و با ویژگی‌ و خصوصیتی که داشتند کفاری را که در حق ایشان ظلم روا داشته بودند مورد رحمت و بخشش قرار دادند و دعای حضرت ابراهیم(ع) مستجاب شد.

وی با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: خداوند می‌فرماید: بعد از حق چیزی جز گمراهی وجود ندارد؛ پیامبر(ص) نیز فرمودند: علی حق و حق علی است؛ این دو سخن گرانقدر بیانگر عظمت قرآن و عترت است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه امام راحل تمام عمر خویش را صرف جلب رضایت خداوند و احیای حق کرد، گفت: ایشان در هنگام وفات فرمودند من با قلبی آرام و دلی مطمئن به سوی خداوند می‌روم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 87 در یکی از خطبه‌های نماز جمعه درباره امام راحل فرمودند: امام راحل اهل خلوت، عبادت، گریه‌های شبانه، عرفان، زهد، تضرع، ارتباط و انس با خداوند بود، این صفات صالح مختص صالحان است. معظم له در ادامه فرمودند: چهره امام راحل دشمنان را واهمه و ترس می‌انداخت ایشان سدی محکم و کوهی استوار بود وی با دوستان مهربان و با دشمنان دشمن بود.

وی با اشاره به اقدامات امام راحل گفت: امام راحل دو کار بزرگ انجام داد ابتدا پایه نظام شاهنشاهی را که صدها سال بر ملت ایران حکومت می‌کرد ویران ساخت و این امر مهم تنها با توکل به خدا و پشتوانه مردم به ثمر نشست.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: دومین کار ایشان تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای قرآن و عترت بود. حکومت اسلامی ایران و قانون اساسی کشور همه بر مبنای فرامین و آموزه‌های قرآنی و روایی بنا شده و مردم با رای به آن نظام اسلامی را برای خود انتخاب کردند بنابراین هرکسی بخواهد در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران که حق مردم است، بایستد ناحق است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند حکومت اسلامی مردم سالاری دینی است؛ خداوند در سوره واقعه می‌فرماید: قرآن راهی به گمراهی ندارد؛ امروز به برکت انقلاب و رهبر انقلابی آموختن قرآن و در متن قرار دادن آیات الهی در زندگی ما شاهد 15 میلیون شرکت کننده در این طرح هستید./813/پ۲۰۱/خ

ارسال نظرات