۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۲۲۳۴۹
استاد حوزه علمیه خواهران مطرح کرد؛

پذیرش ولایت اهل بیت مهم ترین ویژگی مؤمنان از منظر قرآن کریم

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که قرآن کریم مهم ترین ویژگی مؤمنان را پذیرش ولایت اهل بیت می داند، گفت: شرط ایمان تبعیت از خدا، پیامبر اکرم(ص) و اولی الامر است.
عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم میر امام، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که یکی از شاخصه های اهل ایمان که قرآن کریم به آن اشاره می کند پذیرش ولایت خداوند، رسول خدا(ص) و اولی الامر(ائمه معصوم) است، گفت: یکی از اوصافی که مؤمن و منافق به واسطه آن از یکدیگر جدا می شوند پذیرش ولایت ائمه معصوم است زیرا در قرآن کریم شرط ایمان تبعیت از خدا، رسولش و اولی الامر عنوان شده است.

وی افزود: پذیرش ولایت رسول خدا(ص) و محبت به ذوالقربی چیزی که در قرآن کریم به دفعات آمده و نمی توان آن را مورد انکار قرار داد؛ اما از آن جایی که در غدیر منافقان لباس اسلام را به تن کرده بودند، نتوانستند بعد از رسول خدا(ص) حب و بغض های خود را نسبت به امام علی(ع) فراموش کرده و فرمان رسول خدا(ص) را مبنی بر پذیرش ولایت امام علی(ع) بپذیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: این افراد شاید نخستین کسانی بودند که در غدیر با امام علی(ع)  به عنوان نخستین افراد بیعت کرده و فریاد بخن، بخن یا علی را سر دادند اما هنوز چند ساعتی از رحلت جانسور حضرت رسول(ص) نگذشته بود که به جای حضور در مراسم خاکسپاری حضرت رسول(ص)، امام علی(ع) را تنها گذاشتند و در سقیفه به شور نشسته و برای ولایت و مقام امامت مانند یک مال بدون صاحب، سوار و خلیفه انتخاب کردند.

خانم میر امام ادامه داد: منافق با وجود این که آگاه به حقیقت امور است؛ دست به خیانت می زند؛ همانطور که  تمام کسانی که در سقیفه حضور داشتند؛ به وضوح از فضائل امام علی(ع) آگاه بودند؛ اما از آنجایی که ایمان واقعی در قلب های آنها رسوخ نکرده بود و منافق بودند؛ با تمام اوصاف از پذیرش ولایت امام علی(ع) سر بازدند.

وی با بیان این که یکی دیگر از خصلت های منافق، بی حیایی در برابر ساحت پروردگار است، گفت: هرکس بی حیا شد؛ به خیانت و نفاق مبتلا می شود؛ بنابراین تا می توانیم باید از عنصر حیا در وجود خود محافظت کنیم؛ زیرا حفظ ایمان به واسطه داشتن حیا در انسان ممکن می شود.

استاد حوزه علیمه خواهران افزود: پذیرش ولایت اهل بیت(ع) منافق را از مؤمن حقیقی جدا می کند؛ نفاق آفتی است که به دلیل پیچیده شدن در لباس دین، ظاهری دین فریب دارد؛ اما در باطن، تنها پوستینی از دین به تن دارد و در اولین فرصت به جامعه اسلامی ضربه می زند.

وی افزود: همانطور که حضرت رسول(ص) در غدیر مسلمانان را متوجه خطر نفاق و گمراهی آنها در اثر این آفت کردند؛ اما متأسفانه مردم آن روز به رهنمودهای پیامبر(ص) توجهی نکردند و نفاق در لباس دین برای همیشه جامعه اسلامی و مسلمانان را در مسیری، خلاف مسیر و جریان امامت قرار داد؛ انحرافی که برای همیشه امت اسلام را از یک امت متحد و شکوفا به یک امت پاره پاره و زیر سلطه مستکبران تبدیل کرد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات