۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۲۲۵۳۷

حملات داعش به شیعیان افغانستان با هدایت آمریکا صورت می‎گیرد

گروه طالبان در جنوب افغانستان با اشاره به حملات اخیر علیه شیعیان در افغانستان اعلام کرد که داعش با هدایت آمریکا این حملات را سازماندهی می‌کند زیرا طالبان با شیعیان هیچ تضاد و مشکلی ندارد.
طالبان

به گزارش خبرگزاری رسا، نامه‌ای منسوب به طالبان منتشر شده است که بر اساس آن فرمانده خودخوانده طالبان در جنوب افغانستان طی نامه‌ای از طرف مقامات ارشد این گروه گفته که این گروه با مراسم‌های مذهبی شیعیان در افغانستان مشکلی نداشته و اکنون نیز ندارند.

در این نامه آمده است که «برای تمام برادران اهل تشیع از طرف بزرگان امارت اسلامی اطلاع داده می‌شود که با مراسم‌های مذهبی شما هیچ تضاد و مشکلی نداشته و نداریم».

بر اساس نامه طالبان، انفجارها و حملات به مساجد شیعیان در گذشته و یا آینده ارتباطی با طالبان دارد و این گروه با آن موافق نیست.

فرماندار خودخوانده طالبان در «گرشک» به نمایندگی از این گروه خاطرنشان کرد که در زمان حاکمیت امارت اسلامی چنین حوادثی بوقوع نپیوست و حتی در زمان حامد کرزی نیز این‌گونه حوادث بوجود نیامد.

در نامه طالبان با اشاره به حملات علیه شیعیان آمده است که «اکنون این وقایع ظالمانه بوقوع پیوسته و این کار داعش است و داعش نیز با تربیت و سرپرستی آمریکا چنین اقداماتی را انجام می‌دهد».

در این نامه تاکید شده است که حمایت آمریکا از داعش ثابت شده است و سلاح‌ها و تجهیزات نظامی آنها گواه روشنی است.

در پایان این نامه، طالبان تصریح کرده است که شیعیان افغانستان از سوی طالبان خاطر جمع باشند اما تدابیر و حفاظت مراسم‌های مذهبی را خودشان اتخاذ کنند.

گروه طالبان تاکنون این نامه را تایید یا رد نکرده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

«وحید مژده» کارشناس مسائل سیاسی افغانستان و سفیر سابق طالبان در پاکستان در ارتباط با درگیری داعش و طالبان اظهار داشت: درگیری داعش و طالبان سابقه طولانی دارد، زمانی که برای نخستین بار «ابوبکر البغدادی» تشکیلاتی را به‌نام «خوراسان» برای این منطقه به وجود آورد و «حافظ سعید خان» را به‌عنوان امیر خوراسان تعیین کرد، در آن زمان یک محموله سلاح که داعش قصد داشت از پاکستان به افغانستان انتقال دهد از سوی طالبان مصادره شد و این سرآغاز درگیری‌های میان طالبان و داعش در افغانستان بود.

پیش از این نیز ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان افغان در واکنش به اخبار منتشرشده مبنی بر همکاری این گروه با دولت افغانستان در مبارزه با داعش تأکید کرد که طالبان با دولت افغانستان هیچ توافقی نکرده است و داعش را نیز هدف قرار خواهد داد.

با این حال، حملات به مساجد شیعیان در ماه‌های اخیر که صدها شهید و زخمی برجا گذاشت را نیز داعش به عهده گرفته است./۸۴۷/

منبع: تسنیم

ارسال نظرات