۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۲۲۶۶۴
نماینده ولی فقیه در ایلام:

اسلامی شدن بانک ها از آرمان های نظام مقدس اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: بانک مرکزی باید نسبت به اعطای مجوز به موسسات تازه تاسیس مالی دقت بیشتری داشته باشد تا اقتصاد و مال مردم هدر نرود.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در دیدار با مدیر و کارکنان بانک مهر اقتصاد استان ایلام ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه  اظهار داشت: اساسا اسلامی شدن بانک ها یکی از آرمان های نظام مقدس اسلامی است.
وی افزود: فلسفه انقلاب اسلامی برپایی اسلام و اسلامی کردن همه نهادها است که بالطبع بانک ها نیز یکی از مخاطبان آن هستند.
امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: بانکداری خیلی مهم و یکی از مولفه های اقتصاد کشور بوده و می تواند بسترهای مختلفی را برای شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال ایجاد کند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان کرد: بانک جایگاهی دارد که مورد اعتماد مردم است و آنها در بانک ها با خیال راحت سرمایه گذاری می کنند.

وی ادامه داد: اسلامی شدن بانک ها یکی از مولفه های مهم است که به صورت قانون نیز مدون شده است اما متاسفانه در عرصه عمل به درستی اجرایی نشده و الان بیشتر در راستای درآمد زایی و نه  اشتغال زایی حرکت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه اگر بانک ها در راستای وظایف قانونی خود حرکت می کردند الان کشور دچار رکود اقتصادی نبود، گفت: ان شا الله با وعده های دولت و اجرایی کردن آنها و اجرایی کردن توصیه های رهبری مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.
این مدرس حوزه تاکید کرد: بانک ها در حل مشکلات اقتصادی جامعه و مردم نقش راهبردی دارد و باید نظام بانکی با محوریت قرض الحسنه حرکت کند.
این مدرس حوزه ربا یکی از از ویرانگرترین گناهان دانست و تصریح کرد: باید آثار ربا در سیستم بانکداری محو شود تا زندگی مردم پاک شود و برکت به زندگی افراد بازگردد.
امام جمعه ایلام عنوان کرد: متاسفانه ربا امروز با روش های مختلف در بازار رخنه کرده که سبب شده زندگی مردم فلج شود و اقتصاد بیمار که باید چاره اندیشی شود.
وی ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه به بانک ها وارد است بحث دیرکرد و جریمه بوده که مورد انتقاد مراجع عظام است.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی افزود: با وجود این جو سازی هایی که علیه بانک ها می شود در راستای تضعیف سیستم بانکی کشور است که تضعیف بانک ها قطعا تضعیف اقتصاد کشور خواهد بود.
وی در پایان یادآور شد: بانک مرکزی باید نسبت به اعطای مجوز به موسسات تازه تاسیس مالی دقت بیشتری داشته باشد تا اقتصاد و مال مردم هدر نرود./
۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات