۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۲۲۶۷۱
مسؤول گروه تبلیغی اندیشه نوین:

حفظ شؤون طلبگی مهم‌ترین وظیفه مبلغان است

مسؤول گروه تبلیغی اندیشه نوین حفظ شئون طلبگی را مهم‎ترین وظیفه مبلغان دانست و بر گسترش فعالیت های تبلیغی در مکان های عمومی تأکید کرد.
اردوی  جهادی تبلیغی طلاب

حجت الاسلام سیدمحسن مهرحسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در مکان های عمومی عنوان کرد: آنچه در تبلیغ باید مورد نظر مبلغان باشد، حفظ شئون طلبگی و اثرگذاری تبلیغ است.

وی افزود: حضور طلاب و مبلغان در ورزشگاه ها و سواحل می تواند معایب و محاسنی را به همراه داشته باشد که البته عده ای از حوزویان با این حضور موافقند و عده ای نیز مخالف حضور طلاب در این مکان ها هستند.

مسؤول گروه تبلیغی اندیشه نوین تصریح کرد: فضای تبلیغ در دوران گذار قرار دارد و بخشی از مراودات مبلغان باید در مکان های عمومی تقویت شود و حضور طلاب و روحانیان تنها منحصر در مسجد، حسینیه و هیأت نشود.

وی تأثیرگذاری بر مخاطب را مهم‌ترین عنصر تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: موضوعی که باید در تبلیغ مورد توجه قرار گیرد این است که تبلیغ ابتر نشود و تأثیرگذاری آن بر مخاطب سبب ارتباط بیشتر با روحانیت، دین و تعمیق باورهای دینی آنها شود.

حجت الاسلام مهرحسینی اضافه کرد: باید تابوهایی در بحث حضور مبلغان در فضاهای مختلف شکسته و با تکرار این حضور، فضا برای تبلیغ آماده شود.

مسؤول گروه تبلیغی اندیشه نوین تأکید کرد: البته باید در نظر داشت که حضور مبلغان در این مکان ها تأثیرگذار باشد و به گونه ای نباشد که مبلغان به جای تأثیر بر محیط تبلیغ، از آن تأثیر بپذیرند.

وی ادامه داد: یکی از مکان هایی که حضور مبلغان در آن فراموش شده است، در دوران سربازی و محیط پادگان ها است چراکه جوانانی که در سن 18 تا 20 سال قرار دارند تشنه ایجاد ارتباط فکری و فرهنگی با مبلغان هستند اما متأسفانه از این موضوع غفلت شده است.

حجت الاسلام مهر حسینی ابراز کرد: وظیفه مبلغان، حضور در تمامی مکان هایی است که امکان تبلیغ وجود دارد و نباید فضای تبلیغ را محدود به مسجد و دیگر اماکن مذهبی کرد.

مسؤول گروه تبلیغی اندیشه نوین در پایان خاطرنشان کرد: این حضور باید با برنامه ریزی و در نظر گرفتن تأثیر تبلیغ همراه باشد تا افزون بر حفظ شؤون طلبگی، اثرگذاری خوبی را به دنبال داشته باشد./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات