۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۲۲۷۰۹

حضور ایران در همایش بین‌المللی «‌موزه‌‌ها» در کربلا

دومین همایش بین‌المللی «الکفیل» با حضور پژوهشگرانی از ایران در کربلای معلی برگزار می‌شود.
دومین همایش بین‌المللی «الکفیل»

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین همایش بین‌المللی «الکفیل» با حضور پژوهشگرانی از کشورمان و با شعار «موزه‌ها، تمدن و اقتصاد» به همت موزه آستان مقدس عباسی در کربلای معلی برگزار می‌شود.
کمیته برگزارکننده همایش بین‌المللی «الکفیل» اعلام کرد: این همایش بین‌المللی که از ۱۶ شهریورماه سال جاری کار خود را آغاز می‌کند، از نظر طرح، مضمون و شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی متفاوت با همایش پیشین است و به نتایج خوبی که در پیشرفت کار موزه‌ها می‌انجامد، دست خواهد یافت. 
این کمیته افزود: تاکنون ۶۳ پژوهش از داخل و خارج عراق رسیده که همه آن‌ها براساس محورهای همایش و شرایط اعلام شده، مورد ارزشیابی قرار گرفته‌اند و از میان آن‌ها ۲۰ پژوهش مورد قبول واقع شده است.
براساس اعلام این کمیته، ۱۶ پژوهش از پژوهش‌های انتخاب‌شده در سه جلسه در طول برگزاری همایش که دو روز به طول می‌انجامد، ارائه می‌شود. 
کمیته برگزارکننده همایش بین‌المللی الکفیل همچنین با اشاره به مشارکت کشورهای عربی و غیرعربی، از حضور پژوهشگرانی از کشورهای مصر، آلمان، ژاپن، ایران و شخصیت‌های برجسته دانشگاهی عراق و متخصصان موزه‌ها در این همایش خبرداد.  
یادآور می‌شود، همایش بین‌المللی الکفیل ضمن سسله همایش‌ها و فعالیت‌های تخصصی آستان مقدس عباسی و با هدف حفظ میراث فرهنگی و تمدنی، حمایت از مؤسسات دینی برای تأسیس موزه‌های تخصصی و گسترش فعالیت‌های آن‌ها، ایجاد زمینه‌های همکاری میان موزه‌های داخلی و بین‌المللی و بالابردن عملکرد موزه‌ها با هدف تقویت شناخت رسانه‌‌ای و اقتصادی نسبت به موزه برگزار می‌شود./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات