۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۲۲۷۲۰

فراگیری قرآن بر روی تکه‌های چوب در کامرون

مسلمانان کامرونی به دلیل عدم وجود لوازم التحریر و امکانات آموزشی ابتدایی آیات قرآن را برای یادگیری، روی تکه‌های چوب می‌نویسند.
فراگیری قرآن بر روی چوب

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان ساکن منطقه «کوسری» (Kousséri) کامرون از سن 5 سالگی با حضور در دوره‌های قرآنی شیوه‌های روخوانی و حفظ آیات این کتاب آسمانی را فرا می‌گیرند.

در این منطقه به دلیل عدم وجود امکانات تحصیلی و آموزشی لازم قرآن‌آموزان به ناچار از تکه‌های چوب به عنوان‌ لوح‌هایی برای نگارش آیات قرآن استفاده می‌کنند.

این تکه‌های چوب در موارد زیادی از قرآن‌آموزان قدیمی به کسانی که تازه کار فراگیری قرآن را آغاز کرده‌اند به یادگار می‌ماند.

«صدقی محمد» یکی از مربیان این دوره‌های قرآنی طی سخنانی در خصوص چگونگی آموزش قرآن در منطقه کوسری، گفت: از سال 1960 میلادی تا کنون ده‌ها هزار نفر با کمترین حد امکانات در این منطقه قرآن آموخته‌اند. بیشتر قرآن‌آموزان ما را ایتام تشکیل می‌دهد. هم اکنون در دوره‌های قرآنی سال جاری 250 پسر و 170 دختر شرکت دارد.

این مربیان قرآنی در بخشی از سخنانش نیز تصریح کرد: قرآن‌آموزان علاقه و اشتیاق زیادی را از خود نشان می‌دهند. آن‌ها آیات قرآن را روی الواح چوبی نوشته و سپس با یکدیگر تکرار می‌کنند. در واقع این تمرین و تکرار باعث می‌شود اشتباهات کمتری در یادگیری قرآن رخ دهد.

یادآور می‌شود، کشور کامرون حدود 20 میلیون جمعیت دارد و بر اساس آمار‌های غیر رسمی دین 40 درصد از مردم آن را عقاید بومی و سنتی، 40 درصد را مسیحیت و 20 درصد دیگر را نیز اسلام تشکیل می‌دهد./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات