۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۲۲۷۶۵
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد خبر داد؛

مشارکت ۱۰۰ روحانی مبلغ در بازخوانی و تبیین واقعه غدیر خم

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به استفاده از ظرفیت بیش از ۱۰۰ نفر از مبلغان دینی و مذهبی در بازخوانی و تبیین واقعه غدیر خم، گفت: این روحانیان مبلغ در دهه امامت و ولایت در مساجد و حسینیه‌ها به تبیین و تبلیغ واقعه غدیر خم می‌پردازند.
حجت الاسلام هدایتی - جلسه غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی جشن‌های روز عید غدیر، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ایام دهه ولایت، اظهار داشت: جشن‌ها و برنامه‌های مراسم بزرگداشت دهه امامت و ولایت با حضور مسؤولان و مردم ولایت مدار بجنورد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برگزاری نمایش غدیر در بجنورد، افزود: در روز عید سعید غدیر خم نمایش غدیر خم با محوریت امامت و ولایت اهل بیت (ع) به‌ویژه امامت حضرت علی (ع) در بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی اضافه کرد: نمایش غدیر خم در شب‌های دهه امامت و ولایت با هنرمندی بازیگران خراسان شمالی در قالب نمایش هنری و ترکیبی از تئاتر و تصاویر سینمایی در محل سالن غدیر کمیته امداد خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی واقعه غدیر خم در روز عید سعید غدیر خم در بجنورد، ادامه داد: در روز عید سعید غدیر خم کاروان بزرگ غدیر با حضور 10 هزار نفری مردم بجنورد به بازسازی و بازخوانی واقعه غدیر خم می‌پردازند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد جشن‌های ویژه بانوان در دهه امامت و ولایت را مهم‌ترین برنامه‌های این دهه در بجنورد برشمرد و تصریح کرد: ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در دهه امامت و ولایت دیدار با خانواده‌های سادات، خانواده شهدای مدافع حرم و شهدای سادات در بجنورد است.

وی با اشاره به اطعام و پذیرایی بیش از 40 هزار نفر در بجنورد در روزهای باقیمانده به عید سعید غدیر خم، خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این ایام ایجاد 10 ایستگاه پذیرایی و اطعام در سطح شهر است که با همکاری چند هیئت مذهبی فعال در بجنورد صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه مراسم خطبه‌خوانی غدیر در مساجد مرکزی و محوری بجنورد و سایر شهرهای خراسان شمالی انجام می‌شود، اظهار داشت: اجرای برنامه خطبه‌خوانی با هدف بازخوانی خطبه غدیر خم و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ غدیر خم انجام می‌گیرد.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد در انتها با تأکید بر استفاده از ظرفیت بیش از 100 مبلغ دینی در بازخوانی و تبیین واقعه غدیر خم، افزود: طلاب، روحانیان و مبلغان دینی نقش بسیاری در ترویج و تعمیق فرهنگ غدیر خم در جامعه دارند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات