۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۲۲۷۷۵
سفیر ایران:

عشایر عراق در نبرد با داعش نقش تعیین کننده‌ای داشتند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در دیدار با جمعی از سران عشایر بغداد و حومه، نقش عشایر در جنگ با گروه تروریستی داعش را تعیین کننده خواند.
دیدار ایراج مسجدی سفیر ایران در بغداد با عشایر سادات بغداد و حومه

به گزارش خبرگزاری رسا، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق امروز در دیدار با جمعی از سران عشایر سادات بغداد و حومه آن، نقش عشایر عراق را در جنگ با گروه تروریستی داعش مهم و تعیین کننده دانست.

وی در این دیدار صمیمی، گفت که عشایر عراق جزو اولین گروه هایی بودند که به فتوای جهاد کفایی مرجعیت دینی برای مقابله با داعش لبیک گفتند و در جنگ با داعش نقشی تعیین کننده داشتند.

عشایر سادات نیز در این دیدار، نقش جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از عراق در جنگ با گروه تروریستی داعش در طول سه سال گذشته برجسته و غیر قابل انکار دانستند.

تعدادی از اعضای این عشیره در این دیدار طی سخنانی، خواستار ادامه حمایت های ایران از عراق به ویژه در مرحله بازسازی و سازندگی عراق شدند و بر گسترش روز افزون روابط در سطح مردمی و دولتی بین دو کشور تاکید کردند.

عشایر سادات که نسب شان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می رسد، در عراق شان و جایگاه ویژه دارند و در شهرهای مختلف این کشور پراکنده هستند و در بغداد نیز جزو عشایر مهم به شمار می روند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات