۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۲۲۸۶۵
مسؤول گروه تبلیغی فانوس:

حضور در اماکن عمومی از الزامات تبلیغ است

مسؤول گروه تبلیغی فانوس تبلیغ در مکان های عمومی را از الزامات تبلیغ دانست و بر حفظ شأن طلبگی در این نوع تبلیغ تأکید کرد.
تبلیغ

حجت الاسلام رسول نجفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ دینی عنوان کرد: تبلیغ، ادامه راه انبیا و اهل بیت(ع) است و دوام و استمرار دین از طریق تبلیغ رقم می خورد.

وی افزود: همانگونه که پیامبران در تبلیغ «طبیب دوار بطبه» بودند و خودشان به دنبال تبلیغ دین در هر مکانی می رفتند، مبلغان هم باید این روش را در پیش بگیرند و منتظر نباشند تا مردم به سراغ آنها بیایند بلکه خودشان باید در بین مردم حضور پیدا کرده و به تبلیغ دین بپردازند.

مسؤول گروه تبلیغی فانوس تصریح کرد: شاید یکی از مشکلاتی که امروز در بحث تبلیغ وجود دارد، حضور کم رنگ روحانیت در میان مردم است و این مشکل باید با تبلیغ چهره به چهره و حضور مبلغان در اماکن عمومی برای تبلیغ مرتفع شود.

وی ارتباط با مخاطبان جدید را یکی از آثار تبلیغ در مکان های عمومی دانست و خاطرنشان کرد: حضور در مکان های عمومی سبب می شود تا مبلغان با افرادی که شاید در هیچ جای دیگر نتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند مواجه شوند و همین موضوع نیز فضا را برای تأثیرگذاری تبلیغ فراهم می کند.

حجت الاسلام نجفیان تغییر نگرش مردم نسبت به روحانیت را از دیگر نکات مثبت حضور طلاب در مکان های عمومی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم معتقدند که روحانیت فقط در مسجد، حسینیه و هیأت حضور دارند و دسترسی به آنها سخت است و بارها مشاهده شده که وقتی طلاب در مکان های عمومی حاضر می شوند، بسیاری از مردم سؤالات دینی خود را از آنها می پرسند و این نشان دهنده اطمینان مردم به طلاب و روحانیان است.

وی ادامه داد: ما هرگاه برنامه های خود را در مکان های عمومی برگزار کرده ایم، با بازخورد مناسبی از سوی مخاطبان مواجه شده ایم و این نشان می دهد که مردم تشنه دریافت معارف و مسائل دینی هستند که با اخلاق و برخورد خوب می توان بسیاری از آنها را جذب دین کرد.

مسؤول گروه تبلیغی فانوس تأکید کرد: البته باید در بحث حضور در مکان های عمومی، تأثیرگذاری تبلیغ را مورد توجه قرار داد و با شناخت و بررسی نقاط مثبت و منفی حضور در یک مکان، به کار تبلیغ پرداخت.

حجت الاسلام نجفیان ابراز کرد: باید توجه داشت که در تبلیغ در مکان های عمومی باید شأن طلبگی رعایت شود و فضا به گونه ای پیش نرود که نه تنها تبلیغ مؤثری اتفاق نیفتد بلکه تبلیغ ما اثر منفی بر روی مخاطب بگذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع تبلیغ در مکان های عمومی یکی از الزامات تبلیغی است اما باید دقت کرد که این تبلیغ با درک میزان اثرگذاری و حفظ شأن و هویت طلبگی باشد./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات