۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۲۳۰۵۶
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما:

برگزاری برنامه های جنبی در حاشیه مسابقات قرآن سبب جذب بیشتر مخاطبان عمومی می شود

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما بر لزوم افزایش جذابیت مسابقات و اجرای برنامه های جنبی در حاشیه رقابت های قرآنی تأکید کرد و گفت: باید انگیزه لازم برای جذب مخاطبان عمومی قرآن ایجاد شود.
مدیر شبکه قرآن و معارف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، محمدحسین محمد زاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما عصر امروز در جمع خبرنگاران ستاد خبری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار داشت: هم با بیان اینکه ممکن است پخش مستقیم مسابقات بر روی حضور علاقه مندان تاثیر مستقیم داشته باشد تصریح کرد: باید تعداد مخاطبین شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن را بررسی کرد و بر اساس آن تصمیم گیری های لازم را صورت داد.

وی تصریح کرد: حضور اندک مردم در محل برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، نباید کم اهمیت بودن یک رویداد فرهنگی و دینی برای یک جامعه شهری و استان تلقی شود.

محمدزاده گفت: با توجه به ارتقای سطح رسانه ای چهلمین دوره از مسابقات قران کریم، بسیاری از مخاطبان مایلند از خانه این فستیوال قرآنی را دنبال کنند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما بر لزوم افزایش جذابیت مسابقات و اجرای برنامه های جنبی در حاشیه رقابت های قرآنی تأکید و تصریح کرد: باید انگیزه لازم برای جذب مخاطبان عمومی  قرآن ایجاد شود.

 وی تاکید کرد :باید از تمام ظرفیت های استان برای برپایی پرشور این مسابقات استفاده کرد.
محمدزاده در پاسخ به این سؤال یکی از خبرنگاران که شبکه های استانی در تبلیغ و پوشش این برنامه ها ضعیف عمل کرده اند، گفت: وظیفه رسانه ها این است که این موضوع را در رسانه ها مطرح کنند، بنده نیز این موضوع را از مسؤولین ذیربط پیگیری خواهم کرد.
محمدزاده با بیان اینکه رشته قرائت و حفظ از بخش های جذاب مسابقات هستند، گفت: نکته دیگری که وجود دارد این است که مسابقات رشته قرائت و حفظ کل از امروز آغاز می شود و باید بعد از برگزاری این بخش در خصوص عدم استقبال عموم مردم قضاوت کرد.
گفتنی است، چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 11 شهریور ماه در شهر ارومیه آغاز شده و تا 26 شهریور ماه ادامه می یابد.

مسابقات بخش اول چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم پایان یافت و برگزیدگان رشته‌های معارف، تفسیر قرآن کریم، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی مشخص شدند و رقابت های بخش دوم مسابقات نیز در رشته های حفظ و قرائت از امروز  آغاز شده است./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات