۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۲۳۱۱۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

روحانیت در جبهه علمی و عملی مسؤولیت خطیری بر دوش دارد

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مسؤولیت خطیر روحانیت در جبهه علمی، عملی و دفاعی و بصیرتی گفت: روحانیت باید قدر جایگاه خود را بدانند و با مجهز شدن به علم روز و هوشیاری، در انجام مسؤولیت خود کوشا باشد.
نماینده ولی فقیه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز در  آیین تلبس طلاب لرستانی که در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، با گرامی داشت میلاد با سعادت امام هادی(ع) و عید سعید غدیر گفت: خدای متعال را شاکریم که بهترین مکان و زمان و بهترین کلام معصوم را در حوزه های علمیه دارا هستیم.

وی با بیان اینکه امروز برای روحانیت روزی درخشان است به ویژه برای افرادی که اکنون به لباس روحانیت ملبس می شوند، افزود: پوشیدن لباس روحانیت به معنای پذیرش مسؤولیت سنگین دفاع از دین است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه روحانیت مرزبان دین، عقاید و اخلاق مردم است، عنوان داشت: دفاع از دین، ترویج آن و رساندن پیام الهی مهم ترین مسؤولیت روحانیت است.

امروز ندای معنویت و عدالت توسط روحانیت به دنیا اعلام می شود

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه امروز پرچم دین و اسلام به دست روحانیت است، اظهار کرد: روحانیت پیام غدیر که پیام رحمت، معنویت، صلح و صمیمیت است را به دنیا می رساند و ندای معنویت و عدالت را به دنیا اعلام می کند.

امام جمعه خرم آباد گفت: حوزه های علمیه با تشکیل مدیریت حوزه ساماندهی خوبی پیدا کرده است، در سایه فعالیت مرکز مدیریت برنامه ها منسجم، دروس حوزه منظم و امور حوزه ساماندهی شده است که یکی از این برنامه های مهم ملبس شدن طلاب به لباس روحانیت است.

وی با تأکید بر این که باید مسؤولیت خود را در عرصه روحانیت بدانیم، یادآور شد: امام صادق(ع) در جبهه علمی، دفاع و عملی وظیفه ما را مشخص کرده است و روحانیت در این سه جبهه فعالیت می کند.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: یکی از خطراتی که امروز روحانیت و دین را تهدید می کند برداشت غلط و سلیقه ای از دین بوده و این آفت بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

روحانیت باید مجهز به سلاح علم باشد

وی با بیان اینکه روحانیت در جبهه علمی باید به سلاح علم مجهز باشد، تأکید کرد: باید دین را بفهمیم و تفقه، اجتهاد و مطالعه دقیق در دین داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه باید مطالب نو و جذابی را برای جامعه داشته باشند و در دریای معارف الهی انس داشته و درهای گرانقدر را استخراج کنند؛ چراکه دنیا تشنه معارف است و باید با طرح جدید معارف را به دنیا معرفی کنیم.

لباس روحانیت ابزاری برای منفعت شخصی نباشد

وی به وظیفه دوم روحانیت در جبهه عملی اشاره کرد و گفت: زهد، تقوا، خداترسی و معنویت از دیگر وظایف روحانیت است، مردم به روحانیت اعتماد داشته و لباس روحانیت را لباس پیامبر(ص) می دانند و مبادا این لباس ابزاری برای منفعت دنیوی و شخصی باشد.

رییس شورای حوزه علمیه لرستان نفس استاد را در تربیت طلاب تأثیر گذار خواند و تأکید کرد: باید درس اخلاق به عنوان اصلی ترین درس مطرح باشد و اساتید باید معنویت را به طلبه منتقل کنند.  

وی با بیان اینکه انسان به معنویت و نصیحت نیاز دارد، یادآور شد: باید این مهم مورد توجه قرار گیرد و طلبه به دنبال این باشد که اساتید و بزرگان حوزه او را نصیحت کنند که این مهم نیازمند توجه در مقام عمل است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی به معنویت، زندگی ساده، زهد و تقوای رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این مهم باید سرلوحه و الگوی روحانیت قرار گیرد.

جدایی روحانیت از مردم و حکومت؛ خطری بزرگ پیش روی حوزه

وی در ادامه عمل در جبهه دفاعی را از دیگر وظایف روحانیت خواند و یادآور شد: جدایی روحانیت از مردم خطر بزرگی است که روحانیت را تهدید می کند و باید جلوی این خطر گرفته شود چراکه روحانیت از مردم جدا نبوده و روحانیت با مردم و برای مردم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: از دیگر خطرات شکاف بین روحانیت و نهاد حکومت است، روحانیت نباید نسبت به سیاست بی تفاوت باشد؛ زیرا این نظام متصل به روحانیت است و باید از پشتیبانی کنیم.

وی با بیان اینکه دین ما دین سیاست است، یادآور شد: روحانیت مسؤول است و باید در برابر این خطر دفاع کند و به گفته رهبری روحانیت و حوزه ما باید انقلابی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی جایگاه مرجعیت را جایگاه ولایت و امامت و دفاع از دین خواند و گفت: باید حرمت جایگاه مرجعیت حفظ و جلوی نفوذ دشمن در حوزه های علمیه گرفته شود و مواظب افکار انحرافی باشیم.

رییس شورای حوزه های علمیه لرستان لباس روحانیت را لباس کرامت، تقوا و لباش شرف خواند و خطاب به طلاب گفت: باید قدر این لباس را بدانید.

گفتنی است، مراسم تلبس طلاب لرستانی که قرار بود روز عید غدیر برگزار شود، به دلیل تداخل برنامه های حوزه امروز، ۱۵ شهریور ماه جاری با حضور مسؤولان استانی در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد./۹۴۵۹/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات