۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۲۳۱۶۸
با برگزاری نشستی علمی؛

جایگاه غدیر در منابع اسلامی بررسی شد

نشست علمی جایگاه غدیر در منابع اسلامی و گونه شناسی شبهات با حضور حجت الاسلام والمسلمین رفیعی و دکتر صفری فروشانی در مجتمع عالی امام خمینی(ره) جامعة المصطفی برگزار شد.
نشست خبری جشن های مردمی غدیر حجت الاسلام ناصر رفیعی عید غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی جایگاه غدیر در منابع اسلامی و گونه شناسی شبهات در مجتمع عالی امام خمینی(ره) جامعة المصطفی برگزار شد.

در این نشست علمی، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به تبیین جایگاه غدیر در منابع اسلامی پرداخت و گفت: بحث علمی و پاسخ گویی به شبهات غدیر از مهم‌ترین کارهایی است که برای ترویج غدیر باید انجام شود و باید در این مسیر تلاش فراوانی انجام داد.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف ما بزرگداشت غدیر از طریق فعالیت های شعاری و برگزاری جشن هاست و همانگونه که امام رضا(ع) در حدیث مفصلی به معرفی غدیر پرداختند، باید این روز را همانند عاشورا و اربعین جهانی کنیم.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی خاطرنشان کرد: ما به عنوان شیعه باید دفاع از امیرمؤمنان و غدیر را به صورت علمی و منطقی انجام داده و توانایی پاسخ به شبهات پیرامون غدیر را داشته باشیم که این مسأله مستلزم جهد و تلاش علمی در این زمینه است.

در ادامه دکتر صفری فروشانی به اشاره به لزوم تبیین تاریخی واقعه غدیر اشاره و اظهار کرد: اگر تبیین تاریخی غدیر صورت گرفته و تاریخ قبل از آن و روابط پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) و فرمایشات رسول اکرم(ص) پیرامون امام علی(ع) تبیین شود، بسیاری از شبهات غدیر پاسخ داده می شود.

وی افزود: بررسی جناح های موجود در زمان پیامبر(ص) و نقش دو جناح انصار و مهاجر با پشتوانه قوی اجتماعی در برابر جناح بدون پشتوانه امام علی(ع) در مقابله با موضوع غدیر، مسأله ای است که باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: در فاصله 70 روزه میان غدیر تا سقیفه، تاریخ در سکوت مطلق به سر می برد و این دو ماه حلقه مفقوده موضوع غدیر است که باید مورد بررسی قرار گیرد و فعالیت های جناح های فعال سیاسی در آن دوران در موضوع غدیر جوانب مختلف این نقطه عطف تاریخی را روشن می کند.

گفتنی است در پایان این نشست، حاضران سؤالاتی پیرامون غدیر و شبهات آن مطرح کردند و سخنرانان به این شبهات پاسخ دادند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات