۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۲۳۲۱۶

اعطای بورسیه برای حفظ قرآن در مصر

مرکز قرآن مسجد جامع الازهر از بورسیه علاقمندان برای حفظ کل قرآن در این مرکز خبر داد.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز قرآن مسجد جامع الازهر(به عربی: رواق القرآن الکریم) از نام‌نویسی برای برخورداری از بورسیه «پرورش حافظان قرآن» خبر داد. 

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مدت بورسیه سه سال است و از اول اکتبر(مهرماه) آغاز می‌شود و در ماه جولای(تیرماه) پایان می‌یابد. 

ثبت‌ نام در بورسیه قرآنی مصر در ماه جاری میلادی(سپتامبر) در ساختمان اصلی مسجد جامع الازهر یا شعبه مرکز قرآن این مسجد در استان‌های مختلف انجام می‌شود. 

تدریس برای بورسیه‌شدگان پنج روز در هفته و در شیفت عصر خواهد بود و آزمون نهایی نیز در مسجد جامع الازهر برگزار می‌شود. 

تحصیل در بورسیه قرآنی مصر کاملا رایگان است و در پایان اجازه‌نامه حفظ قرآن الازهر(از مدارک قرآنی معتبر در مصر) به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

نخستین گروه از شرکت‌کنندگان که فارغ‌التحصیل شوند در شعبه‌های مرکز قرآن مسجد جامع الازهر برای آموزش حفظ به کار گرفته می‌شوند. 

در این دوره تحصیلی قرآنی، کل قرآن به صورت علمی و با تدریس احکام تجوید و همچنین تفسیر، علوم قرآن، خوشنویسی قرآن، احکام وقف و ابتدا و مباحث مربوط به فرهنگ اسلامی آموزش داده می‌شود. 

گروهی از اساتید برجسته قرآن و قرائات الازهر تدریس قرآن را در دوره مذکور بر عهده دارند و به برترین‌ها و افراد ممتاز در دوره، جوایز و هدایایی اعطا خواهد شد./994/ب102/ف
 

منبع: ایکنا

ارسال نظرات