۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۵۲۳۲۷۶
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحمانی سبزواری:

حج زمینه معرفت مسلمانان به ولایت مطلقه در جهان اسلام است

نایب‌ رییس هیأت‌ مدیره انجمن علمی اصول فقه با اشاره به این‌که حج باید امت اسلام را با امام و ولایت واحد الهی آشنا کند، گفت: امامت و رهبری واحد نتیجه حج ابراهیمی است و ان شاء الله این حقیقت به‌ زودی احیا خواهد شد.
حجت الاسلام رحمانی سبزواری

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی رحمانی سبزواری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حج را یکی از ارکان دین و از پایه‌های اساسی وحدت مسلمانان جهان توصیف کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که در طول تاریخ دشمن هر چقدر تلاش کرده که اسلام را دستخوش تحریف قرار دهد در اهداف خود ذیل یک نکته خاص عاجز مانده است و آن اتحاد مسلمانان در قبله و خدای واحد است؛ بر این اساس دشمن نتوانسته است رمز وحدت امت اسلام را بشکند.

نایب‌رییس هیأت‌ مدیره انجمن علمی اصول فقه توحید اسلامی در قبله را از رموز وحدت توصیف کرد و بیان داشت: نفس این‌ که میلیاردها انسان به‌ سوی کعبه واحد به اقامه توحید می‌پردازند برای دشمن سخت است که این موضوع را بپذیرد.

نایب‌ رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حج را پایگاه وحدت اسلامی دانست و گفت: میتینگ و تجمع مسلمین در صحراهای عرفات، مشعر و منا سه‌ نقطه اجتماع و تجمع فریضه وحدت‌آفرین اسلام زمینه شکستن تمام توطئه‌های دشمن را فراهم آورده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحمانی سبزواری حج را زمینه نمایش وحدت اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: حج زمینه‌های اختلافی را در جهان اسلام کمرنگ می‌کند تا جایی که اعمال حج همه مؤمنان را به یکدیگر پیوند می‌دهد تا همه یک خدمت ارائه دهند.

وی ادامه داد: در ایام حج همه ملل اسلامی یک ذکر دارند و با یک معبود در حال مناجات هستند و این برای دشمن مهم است و هنوز نتوانسته دشمن با احکامش این مهم را هدف قرار دهد.

نایب‌رییس هیأت‌ مدیره انجمن علمی اصول فقه در ادامه تبیین ابعاد وحدت‌آفرین حج، اظهار داشت: یکی از مقوله‌های وحدت که اساس وحدت اسلامی بود در حج از سوی نظام سلطه مورد حمله قرار گرفت و شکسته شد؛ چنان که در عرفات همه مسلمانان باید ذیل بیرق یک امیرالحاج قرار گرفته و دستورات یک امیر را به اجرا دربیاورند و همه به‌ صورت یک امت واحده باشند و این مهم به فتنه دشمن و یاری آل سعود دچار تزلزل شده است.

نایب‌ رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در اصول مبانی حج، ریشه مبانی بر این اساس استوار است که مردم در حج به امام و ولایت واحد دست یابند و ذیل بیرق رهبری یک امام واحد قرار بگیرند که تجلی آن در عرفات، منا و مشعر همواره شکل‌گرفته است؛ بر این اساس باید توجه داشت که دشمن این بُعد از حج را همواره موردحمله مستقیم قرار داده و توانسته به آن خدشه‌هایی وارد آورد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحمانی سبزواری با اشاره به این‌که در جریان فریضه برائت از مشرکان مسلمانان باید ذیل بیرق واحد علیه یک دشمن واحد و بت‌پرستان و مشرکان حقیقی بسیج شوند، اظهار داشت: این برائت فقط نباید زبانی باشد؛ بر این اساس پس از انقلاب برنامه‌ای در موضوع برائت از مشرکان در جریان حج شروع‌شده است که به دنبال احیاء جریان برائت از دشمن در ذیل بیرق امامت واحد حج است.

نایب‌رییس هیأت‌ مدیره انجمن علمی اصول فقه با اشاره به این‌که حج باید جامعه مسلمانان را به امام واحد برساند و امامت واحده را در جامعه مسلمانان احیاء کند، گفت: ان شاء الله این حقیقت به‌ زودی احیا خواهد شد؛ بر این اساس طواف بر گرد کعبه مانند نماز به‌ سوی کعبه است و زمینه هم‌جهتی مسلمانان جهان اسلام را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: طواف بر گرد خانه کعبه در حقیقت ایجاد یک محور ویژه در الگوی تفکر و اندیشه همه حاجیان است، به این معنا که بر یک محور در حال حرکت هستند و آن حقیقت توحید است./837/۳۰۲/ح

ارسال نظرات