۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۲۳۳۰۲
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری؛

ولایت حضرت علی، کامل کننده اسلام محمدی بود

نماینده خبرگان رهبری درباره اهمیت غدیر، گفت:  غدیر روزی است که با ولایت امام علی(ع) خداوند دین مبین اسلام را کامل کرد و آن را به عنوان دین کامل برای مردم قرار داد؛ بنابراین ولایت علی بن ابیطالب(ع) کامل کننده اسلام محمدی(ص) بود.
حیدری حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، امروز چهارشنبه 15 شهریور دومین همایش بزرگ غدیر عشایر شهرستان شادگان، با حضور آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه، فرماندار، بزرگان عشایر منطقه، مسؤولان و دیگر اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان ولایتمدار در حسینیه امام علی(ع) شهرستان شادگان برگزار شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با تبریک فرارسیدن ایام عید بزرگ غدیر خم، اظهار داشت: روز و واقعه غدیر محصور به یک زمان و مکان نبود، بلکه مربوط به تمامی اعصار و زمان ها و اماکن است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه تبیین واقعه غدیر، ابراز داشت: غدیر روزی است که با ولایت امام علی(ع) خداوند دین مبین اسلام را کامل کرد و آن را به عنوان دین کامل برای مردم قرار داد؛ بنابراین ولایت امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) کامل کننده اسلام محمدی(ص) بود.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسؤولان و رسانه ها، گفت: مسؤولان استانی باید صدای مردم شیعه، مخلص، پاک و جهادگر شادگان و استان ولایت مدار خوزستان باشند.

وی با اشاره به رشادت های عشایر غیور خوزستانی در دفاع از میهن اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: مردم خوزستان از زمان جهاد عشایر عرب تا مقوله جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس جانفشانی ها کردند و شهدای زیادی تقدیم به اسلام و میهن کردند.

نماینده خبرگان رهبری افزود: مردم خوزستان بعد از هشت سال دفاع مقدس برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ انقلاب و نیز ولایت فقیه جانانه ایستادگی و مقاومت کردند؛ بنابراین این مردم ولایتمدار و محب اهل بیت و نظام جمهوری اسلامی مستحق این نیستند که آب برای آبیاری نخیلات نداشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه انتقاد از بحث انتقال آب، گفت: حقابه تالاب شادگان پساب نیشکر نیست و متاسفانه کشاورزی در خوزستان از شمال تا جنوب قربانی سیاست های فراقانونی، خلاف شرع و عرف انتقال آب این استان شده است.

آیت الله حیدری با اشاره به دیدار اخیر خود با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: به ایشان عرض کردم که مردم خوزستان اسیر سیاست های اشتباه انتقال آب بین حوضه ای شده اند و آب خوزستان برای تکمیل طرح 550 هزار هکتاری کافی نیست که ایشان فرمودند «این طرح باید دو میلیون هکتار باشد نه 550 هزار هکتار»؛ بنابراین ما ایده رهبر معظم انقلاب و طرح دو میلیون هکتاری احیای اراضی خوزستان را مطالبه خواهیم کرد.

وی در پایان درباره وضعیت بحرانی بی آبی در خوزستان، تصریح کرد: مردم خوزستان صبری به بزرگی 8 سال دفاع مقدس دارند اما آب مایه حیات مردم و اقتصاد این استان است، نخیلات تشنه، رودها بی آب، تالابها از پساب نیشکر شور شده و ریزگردها زندگی مردم را مختل کرده است، صبر این مردم در این مورد به پایان خواهد رسید، و ما با تمام وجود برای احقاق حق خود ایستاده ایم و از راه قانونی حقوق خود را خواهیم گرفت؛ لذا از دولت دوازدهم می خواهیم طرح های انتقال آب خوزستان را متوقف کند./9453/۲۰۲/ح

ارسال نظرات