۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۵۲۳۳۲۳
نماینده خبرگان رهبری:

پیام غدیر، ولایت و رهبری در همه ابعاد سیاسی و دینی است

آیت الله حیدری: درباره اهمیت واقعیه غدیر، گفت: واقعه غدیر نه تنها یک واقعه تاریخی به شمار می آید بلکه این واقعه بسیار مهم در تاریخ به خودی خود یک فرهنگ است.
حیدری حیدری آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست غدیر پژوهی روز گذشته با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با سخنرانی آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در این نشست علمی و پژوهشی، آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک فرارسیدن ایام دهه ولایت و عید غدیر خم، اظهار داشت: واقعه غدیر نه تنها یک واقعه تاریخی به شمار می آید بلکه این واقعه بسیار مهم در تاریخ به خودی خود یک فرهنگ است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام مهم واقعه غدیر، بیان داشت: پیامی که واقعه غدیر داشت یک پیام مستمر و پویاست و تنها مختص آن زمان نیست؛ پیام واقعه مهم غدیر در حقیقت ولایت و رهبری در همه ابعاد سیاسی و دینی است و تا زمانی که اسلام و دنیا هست، مستمر و پویا خواهد ماند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: اسلامی که ولایت، واقعه غدیر و نیز پیام آن را حذف کند قطعا تعریف بدلی و جعلی از اسلام است؛ زیرا که غدیر در میان تمامی مسلمانان پذیرفته شده اما تفاوت میان آن ها(شیعه و دیگر مذاهب) در قرائت واقعه غدیر است؛ به هر حال سایر فرقه ها هم که غدیر را قبول ندارند باطل و مردود هستند.

آیت الله حیدری با تبیین عوامل زمینه ساز شکست شدن بیعت غدیر، خاطرنشان کرد: یکی از این عوامل شکست بیعت، سطحی بودن ایمان اکثر مردم جزیره العرب بود؛ زیرا طبق عادت 2500 ساله خود ارزش های جاهلی را به ارزش های اسلامی ترجیح می دادند.

وی در ادامه تبیین این عوامل گفت: از عوامل دیگر این نقض عهد و شکسته شدن بیعت، کینه های تاریخی مردم قریش نسبت به امام علی(ع) و نقش ایشان در جنگ ها با مشرکان بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: وجود جریان فکری اجتهاد در مقابل نص که سخنان و فتاوای بزرگان قریش بر تعالیم اسلام در بین مردم ارجحیت داشت و نیز وجود جریان های نفاق در اطراف مدینه، از دیگر عوامل شکست بیعت مردم عرب آن زمان بود که بیعت و ولایت خود را با امام علی(ع) فراموش کردند و با ابوبکر بیعت کردند./9453/۲۰۲/ح

ارسال نظرات