۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۲۳۳۸۸
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سپاسی:

تمدن سازی نیاز به الگوی تشکیلاتی علمی در حوزه علمیه دارد

استاد سطح عالی حوزه علمیه به تبیین الگوی تشکیلاتی زنجیره تمدن سازی اسلامی پرداخت و گفت: رفتار تشکیلاتی علمی حوزه اساس تمدن سازی است.
حجت الاسلام  کاظم سپاسی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم سپاسی در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین رهنمودهای معظم انقلاب در دیدار با طلاب تهرانی پرداخت و اظهار داشت: باید توجه داشت که حوزه‌های علمیه تنها نهاد و تشکیلاتی است که تربیت‌کننده دانشمندانی است که در ادامه عمر مبارک نظام اسلامی برای آن تعیین مسیر کرده تا زمینه‌ای برای حکومت عدل جهانی باشد.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که علمای بزرگ اسلام در یک دوره هزارساله باتحمل رنج‌ها و سختی‌های فراوان زمینه‌ایجاد نظام اسلامی را در فقه اسلامی ایجاد کرده و حکومت اسلامی ایران شکل‌گرفته است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران نتیجه خون هزاران عالم و نتیجه مجاهدت هزاران عالم مجاهد در جریان تمدن اسلامی است؛ بر این اساس امام راحل برمدار الگوی فقهی حوزه‌های علمیه زمینه‌های ایجاد نظام اسلامی را با قیامی انقلابی ایجاد فرمودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سپاسی رهبری‌های شایسته رهبر معظم انقلاب را نشان از روح زنده انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید توجه داشت که زمینه‌سازی برای دست‌یابی به‌نظام اسلامی اقداماتی اولیه شکل‌گرفته است؛ اما باید این اقدامات از سطح بالایی رفتاری تشکیلاتی برخوردار باشد.

وی به تبیین الگوی تشکیلاتی زنجیره تمدن سازی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در حوزه‌های تولید علم و خوراک علمی برای جهان بشری باید خیلی حساب‌شده‌تر باید عمل کنیم؛ بر این اساس حوزه‌های علمیه باید عرصه‌های نیاز را شناسایی کنند.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در حوزه نیازسنجی و نیاز شناسی عرصه‌های تولید علم تشکیلات مدون وجود ندارد، عنوان داشت: در جریان تمدن سازی نوین اسلامی باید تشکیلاتی مدون بتواند نیازهای جهان بشری را کشف و برمدار آن به تربیت نیروی مستعد بپردازد.

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روحیه انقلاب و جهادی حوزه‌های علمیه را در ساحتی مطلوب توصیف کرد و گفت: تصورم این است که استعدادهای انقلابی هنوز با ادبیاتی موفق هدایت به‌سوی حقیقت موردنظر نشده و حوزه‌های نیاز به علوم انسانی به‌درستی شناسایی نشده‌اند که طلاب علوم دینی برمدار نیازهای حوزه علوم انسان پرورش یابند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سپاسی ادامه داد: عدم شناخت صحیح از اطلس نیازهای زمینه عملکرد ضعیف حوزه‌های علمیه شده است بر این اساس بهتر است در شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه حوزه‌های نیاز از سوی اساتید شناسایی و برمدار آن آموزش‌ها تهیه و تنظیم شود./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات