۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۲۳۳۹۷
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی:

قانون مداری در جامعه ضعیف است/ روحانیت فرهنگ مدنی را در کشور تقویت کنند

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانونمداری در جامعه ضعیف است، گفت: نظام اسلامی از نظر فرهنگ مدنی ضعیف است و روحانیت باید این فرهنگ را در کشور تقویت کنند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دوره آموزشی غدیرشناسی ویژه روحانیان و ائمه جماعات خراسان جنوبی، اظهار داشت: مشکل نخست کشور اشتغال جوانان است امروز بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

مفهوم کار در ذهن مردم به درستی ایجاد نشده است

وی با بیان اینکه در سال گذشته 49 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه بیکار بودند، گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه بیکار هستند که این می تواند سبب بحران اجتماعی و مشکلات متعددی شود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه مفهوم کار در ذهن مردم به درستی ایجاد نشده است و بسیاری از افراد گمان می کنند تنها پشت میزنشینی کار است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه مشکلات فرهنگی یکی از دلایل عدم اشتغال است، تصریح کرد: فرهنگ خوبی افراد ندارند آن ها تصور می کنند عزت اجتماعی در مدرک و دانشگاه است و روحانیت می تواند در این باره فرهنگ سازی کند.

فرهنگ مدنی پاشنه آشیل نظام اسلامی شده است/ روحانیت باید فرهنگ مدنی را در کشور تقویت کنند

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از نظر فرهنگی جلو است اما باید قبول کنیم از بسیاری از جهات نیز از نظر فرهنگ عقب هستیم و امروز فرهنگ مدنی پاشنه آشیل نظام اسلامی شده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی از نظر فرهنگ مدنی ضعیف است و وقتی که اسم از فرهنگ می بریم تنها عفاف و حجاب در ذهن ما تداعی می شود هر چند عفاف و حجاب مهم است اما نباید تمام فرهنگ خود را در عفاف و حجاب خلاصه کنیم.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه روحانیت باید فرهنگ مدنی را در کشور تقویت کنند، اظهار کرد: ما در کشور نه تنها قانونمدار نیستیم بلکه قانون گریز نیز هستیم و امروز این قانون گریزی به قانون ستیزی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات که پاشنه آشیل نظام شده عدم فرهنگ برنامه ریزی است، افزود: پیش از این اختلاس از یک هزار میلیارد تومانی انجام می دادند اما امروز از صندوق ذخیره فرهنگیان 8 هزار میلیارد تومان اختلاس می کنند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مفاسد یکی پس از دیگری در کشور انجام می شود و به آسانی اختلاس می کنند و می خورند و می برند.

قانون مداری در جامعه ضعیف است

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه قانون مداری در جامعه ضعیف است، تصریح کرد: آموزش و پرورش به خوبی کار نکرده است و نتوانسته نیروی انسانی را به خوبی پرورش دهد و نیروی انسانی در فرهنگ مدنی جامعه ضعیف است.

وی عنوان کرد: این اختلاس ها آخرین اختلاس نیست و اختلاس ها همچنان ادامه خواهد داشت، زیرا نیروی انسانی با کیفیتی در فرهنگ مدنی نداریم و این فرهنگ موجب ناکارآمدی سیستم اجرایی جامعه می شود.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها تنها توجه به رتبه کنکور فرزند خود دارند و به هیچ عنوان توجهی به داشتن فرهنگ مدنی، داشتن اخلاق و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در فرزندان خود ندارند، ادامه داد: آموزش و پرورش بیشتر به آموزش می پردازد تا پرورش.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به تبلیغات وهابیت در فضای مجازی، اضافه کرد: وهابیت از عقاید بسیار سستی برخوردار هستند اما حساب شده و دقیق در فضای مجازی کار می کنند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) وسیله خدا هستند و باید از آن ها کمک بخواهیم، بیان کرد: متأسفانه وهابیت مطرح می کند که تنها از خدا کمک بخواهید و از اهل بیت(ع) و ائمه اطهار کمک نخواهید زیرا شرک است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرصه شبهه فراوان شده است و فضای مجازی به اندازه تمام انقلاب اسلامی اهمیت دارد، گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند اگر بنده رهبر نبودم می آمدم مسؤول فضای مجازی کشور می شدم./880/۲۰۲/ح

ارسال نظرات