۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۲۳۴۲۹
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

راه‌اندازی «کاروان شادی غدیر» موجی جدید در اهمیت «ولایت» ایجاد خواهد کرد

حجت‌الاسلام احمدی شاهرودی گفت: غدیر باید در قالب یک نمایش هنری زلال، طبع پسند، بدون تحریف و با ملایمت صورت گیرد تا سبب جذب دل ها به این واقعه فرخنده شود.
حجت الاسلام احمدی شاهرودی

حجت‌الاسلام حسین احمدی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که واقع غدیر، مهم ترین واقعه در تاریخ شیعه است، گفت:‌ پایه و اساس ولایت از غدیر آغاز می شود؛ بنابراین مسأله غدیر را باید از راه های بیان، خطابه، تبلیغات، فضای مجازی و عرصه های هنری بازسازی کرد، در تبیین ارتباط انقلاب اسلامی و غدیر دقت داشت و همچنین جایگاه و نقش رهبری و نیز اطاعت پذیری از ایشان را مورد بررسی قرار دهیم تا فرهنگ ولایت‌پذیری در جامعه نهادینه شود.

ولایت فقیه، استمرار حرکت امامت است

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین فلسفه غدیر را اینگونه بیان کرد: اینکه پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) را جانشین معرفی کردند نشانگر این است که جامعه اسلامی نیازمند پیشوا و رهبر است، بر این اساس ما به عنوان شیعه، ولایت فقیه را استمرار حرکت امامت می دانیم.

انقلاب اسلامی، پرچمدار انتقال پیام غدیر به جهان

وی ادامه داد: باید پیوند ناگسستنی ولایت فقیه را با غدیر تبیین کرد، چراکه ما معتقدیم که انقلاب اسلامی پرچمدار انتقال پیام غدیر به عالم خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدی شاهرودی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) درباره امیرمؤمنان می فرمایند «اگر تمام درختان قلم و آب دریاها مرکب و همه جنیان حسابگر و همه انسان ها نویسنده باشند باز هم فضایل علی(ع) را نمی توانند به شمارش درآورند»؛ این حدیث نشانه عظمت و شخصیت والای امیرمؤمنان(ع) است.

رییس مؤسسه خورشید حیات خاطرنشان کرد: روز عید غدیر مردم باید به دیدار یکدیگر بروند و هنگام ملاقات پس از تبریک‌گویی، دست ها را در دست همدیگر قرار داده و بگویند «ألحَمدُلِلَّهِ الَّذي جَعَلنَا مِنَ المُتَمَسِّکینَ بِوِلاَیَةِ أمیرِالمُؤمِنینَ(ع)».

مسأله امامت همزمان با نبوت به جهانیان عرضه شد

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) از اول رسالت شان تا پایان عمر مبارک شان، امامت حضرت علی(ع) را به مردم تذکر دادند که حدیث یوم الدار شاهد این مدعا است؛ مکاتب کلامی از قرن دوم و سوم شکل گرفت، اما مسأله امامت همزمان با نبوت به جهانیان عرضه شد، از این رو تشیع یک مذهب سیاسی و کلامی نیست، بلکه همان اسلام واقعی است، البته هیچکدام از مواردی که پیامبر اکرم(ص) درباره مسأله امامت طرح کرده بودند به عظمت غدیر نبود و برای همین این روز باید بسیار پاس داشته شود.

حجت‌الاسلام احمدی شاهرودی با بیان این که برخی می گویند «پیامبر اکرم(ص) در غدیر حضرت علی(ع) را دوست خود معرفی کرده و از مردم خواسته ایشان را دوست داشته باشند»، عنوان کرد: ممکن نیست پیامبر اکرم(ص) به مدت سه روز در آن گرمای طاقت‌فرسا جمعیتی عظیم را نگه دارند تا نسبت به امام علی(ع) اعلام دوستی کنند؛ مشکل اهل سنت عدم برداشت صحیح از دلالت حدیث غدیر است، چرا که اگر شخصی تاریخ را مطالعه کند به وضوح درمی‌یابند که پیامبر اکرم(ص) در غدیر، امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کرده اند.

ضرورت جلوگیری از تحریف پیام غدیر

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به این که واقعه غدیر بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از سوی مخالفان و دشمنان به سرعت تحریف شد، ابراز داشت: غدیر باید در قالب یک نمایش هنری زلال، طبع پسند، بدون تحریف و با ملایمت صورت گیرد تا سبب جذب دل ها به این واقعه فرخنده شود؛ مسأله ولایت باید به روشی مناسب و ماندگار به جامعه انتقال داده شود تا از تحریف آن جلوگیری شود.

وی به تلاش‌های دشمنان اهل بیت(ع) برای نابودی جریان غدیر اشاره کرد و گفت: دشمنان می خواستند غدیر را زیر سایه شکنجه ها و توطئه ها دفع کنند، اما موفق نشدند.

راه‌اندازی کاروان شادی در روز عید غدیر، موجی جدید در اهمیت «ولایت» ایجاد خواهد کرد

حجت الاسلام احمدی شاهرودی در پایان با با بیان این که عید غدیر مظهر شراکت در شادی اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: خوشبختانه امسال حرکتی خودجوش و مردمی به راه افتاده است که موجی جدید در اهمیت «ولایت» ایجاد خواهد کرد؛ این مراسم باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود تا این یوم‌الله الاعظم از مظلومیت در آید./841/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات