۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۲۳۵۳۷
حجت الاسلام مؤمنی:

رد خلافت بلافصل امام علی بدعتی بزرگ در اسلام بود

استاد حوزه علمیه گفت: سخن وهابیت از عدم انتخاب جانشین توسط پیامبر(ص) بدعتی برای گمراه کردن مسلمانان بود تا به قرآن و سنت رجوع نکنند.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت جشن بزرگ دهه‌ی غدیریه در مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) تهران برگزار شد، گفت: حرکت مسلمانان باید بر مدار توحید، ولایت و شریعت استوار باشد.

وی افزود: ائمه معصومین(ع) وجه اتصال ولایت و شریعت هستند، اگر کسی به واسطه آن بزرگواران به حقیقت دین پی ببرد و به فرامین آنان عمل کند به طور قطع او دیندار خواهد بود در غیر این صورت به دین باطل روی خواهد آورد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه وهابیت در زمره فرقه‌های ضاله و جعلی شناخته می‌شود، ابراز کرد: این فرقه جعلی چنین بیان می‌کند که پیامبر(ص) پس از وفاتشان کسی را به عنوان جانشین انتخاب نکردند این سخن به دلیل دشمنی آنان با شیعیان که دین اسلام را از طریق کتاب و سنت کسب می‌کنند، بیان شد تا مسلمانان را گمراه کنند.

این خطیب مشهور ادامه داد: اول ظلمی که در تاریخ اسلام صورت گرفت این بود که هنگام وفات پیامبر(ص) برخی اجازه ندادند که حضرت وصیت نامه خودشان را مکتوب بنویسند و این ابتدای پایه‌گذاری بدعتی بزرگ در اسلام بود.

وی با بیان اینکه انتخاب نکردن جانشین از سوی پیامبر(ص) یک امر غیر عقلانی است، گفت: پیامبر(ص) در خطبه غدیر فرمودند: لقب امیرمؤمنان تنها مختص علی(ع) است و حرام است ایشان را غیر از امیرمؤمنان مورد خطاب قرار دهید.

حجت الاسلام سید مؤمنی ادامه داد: خداوند در سوره مبارکه بقره می‌فرماید: ای مردم قبل از مرگ وصیت کنید؛ براساس این آیه امکان ندارد پیامبر(ص) قبل از فوتشان وصیت نکرده باشند چرا که اول عمل کننده به قرآن شخص پیامبر(ص) است.

این خطیب مشهور اضافه کرد: پیامبر(ص) در خطبه غدیر می‌فرمایند: من امام علی(ع) را انتخاب نکردم بلکه خداوند ایشان را خلیفه شما مسلمانان قرار داد؛ در جای دیگر فرمودند: صراط مستقیم من هستم و بعد از من امام علی(ع) و فرزندان ایشان است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با تاکید بر اینکه پیامبر(ص) رئیس العقلا است، گفت: این عقلانی نیست که پیامبر(ص) بعد از خود جانشینی انتخاب نکرده باشند چگونه خلیفه دوم برای خود جانشین انتخاب می‌کند اما پیامبر(ص) از این مهم غافل می‌شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جانشین پیامبر(ص) کسی می‌تواند باشد که لیاقت احراز جانشینی ایشان را داشته باشد./813/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات