۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۲۳۵۵۱
شورای احزاب و شخصیت های ملی لبنان:

بمباران پایگاه نظامی سوریه پاسخ رژیم صهیونیستی به شکست محاصره دیرالزور بود

شورای احزاب و شخصیت های ملی لبنان، بمباران پایگاه نظامی سوریه را پاسخ رژیم صهیونیستی به شکست محاصره دیرالزور خواند.
شورای احزاب و شخیصت های لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای احزاب و شخصیت های ملی لبنان در پیامی که پس از نشست روز گذشته صادر کرد، با تبریک شکست محاصره دیرالزور اظهار داشت: پیروزی استراتژیک شکست محاصره دیرالزور و فرودگاه نظامی آن را به رهبران و ارتش و ملت سوریه تبریک می گوییم. این پیروزی با استقامت اسطوره ای 5 ساله ارتش سوریه و ساکنان دیرالزور و جانفشانی بزرگ محاصره شدگان محقق شد.

این شورا افزود: این پیروزی بر تروریست های داعش، پیروزی محور مقاومت و روسیه و شکست استراتژیک توطئه های آمریکایی و صهیونیستی به شمار می آید. بر همین اساس بود که جنگنده های صهیونیستی روز گذشته اقدام به تجاوز به حاکمیت لبنان و بمباران پایگاه نظامی سوریه کردند.

احزاب و شخصیت های لبنانی تصریح کردند: رژیم صهیونیستی با این اقدامات بیهوده درصدد مخدوش کردن پیروزی در دیرالزور و افزایش روحیه از هم فروپاشیده داعش و سایر گروه های تروریستی است. 

در ادامه این پیام آمده است: مواضع دشمنانه و تهدید لبنانی ها نسبت به حمایت از مقاومت و همچنین تلاش برای ایجاد تنش و فتنه در لبنان، دخالت آشکار در امور داخلی این کشور به شمار آمده و دولت باید به توهین علیه لبنانی ها و تجاوز به حاکمیت کشور واکنش نشان دهد.

شورای احزاب و شخصیت های ملی لبنان همبستگی خود را با خانواده های نظامیان شهید این کشور که از سوی داعش ربوده و کشته شدند، اعلام کرد و اظهار داشت: تحقق عدالت در این پرونده با پیگرد و محاکمه عوامل ربوده و کشته شدن این نظامیان امکان پذیر است.

این شورا همچنین جنایت های وحشانه علیه مسلمانان میانمار را محکوم کرد و ادامه داد: این جنایت ها تجاوزی آشکار به حقوق بشر محسوب شده و متاسفانه با سکوت شورای امنیت و سازمان های بین المللی همراه است. متاسفانه دولت های اسلامی که مدعی سخنگوی بودن مسلمانان دارند نیز فقط سکوت ا ختیار کرده اند./980/ب902/د

ارسال نظرات