۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۲۳۵۸۰
حجت‌الاسلام حسناتی:

منشأ مسلمان کشی‌های عالم، خشم استکبار از پیروزی‌های جبهه مقاومت است

امام‌جمعه نجف‌آباد با محکوم کردن جنایات در یمن و میانمار، گفت: پشت‌صحنه تمام این جنایات و فروش اسلحه به این جنایتکاران و آموزش آنها، رژیم صهیونیستی است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، که همراه با برپایی راهپیمایی در محکومیت جنایات مردم مظلوم میانمار برگزار شد، با تبریک عیدغدیرخم، گفت: همه اعیاد در سایه عیدالله الاکبر و همه احکام و حدود الهی در سایه ولایت علی و اولادش قدر و قیمت پیدا می‌کند.

وی غدیر را ضامن اجرایی احکام الهی و مسیر رسالت برشمرد و افزود: رسالت پیامبر بعد از 23 سال ابتر می‌ماند اگر ولایت اعلام نمی‌شد و هر کس احکام و دستورات اسلام را به سلیقه خودش تفسیر می‌کرد و تنها محور عزت، عظمت، تبیین و تفسیر حق، ولایت است.

غدیر عامل وحدت کل بشر است

حجت‌الاسلام حسناتی غدیر را متعلق به تمام بشریت بیان کرد و گفت: غدیر روز عدالت، حریت، آزادی و کرامت انسان و روز وحدت کل بشریت است که ظالمان تاریخ نگذاشتند بشریت، پیام ولایت را بشناسد و امروز کل بشریت تشنه غدیر است چرا که غدیر برگرفته از فطرت‌های پاک و ارزش‌های والای انسانی است و گمشده غرب و شرق که این‌گونه به دنبال هویت، آزادی و کرامت خود می‌گردند، تنها در سایه غدیر و ولایت به دست می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهید حججی و عظمت این شهید، بیان داشت: اگر نور شهید حججی امروز نه تنها داخل ایران که کشورهای جهان را در برگرفته به‌ واسطه ولایت، اخلاص و بندگی محض این شهید بود که به هیچ‌چیز جز شهادت و محبوبی جز خداوند نداشت و این شهید نه‌ تنها متعلق به مسلمانان که متعلق به‌ کل عالم است که حتی از کشورهای غربی برای عرض تسلیت به خانواده این شهید آمده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد با بیان برخی شبهات وارد شده به این شهید، خاطرنشان کرد: این که بعضی می‌گویند جو ایجاد شده درباره این شهید بواسطه برخی سیاست‌ها و مقاصد خاص است در حالی که در جواب این افراد باید گفت، اخلاص و اعتقاد این شهید خود باعث بزرگ و عظمت او در جهان شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: چنان‌که در زمان اسارتش با آن نگاه نافذ، دشمن را به اسارت خود در آورد  و همین نگاه باعث جذب قلب‌ها شد و شهادت این شهید آثار بابرکت دیگری چون برملا شدن هویت اصلی داعش را در پی داشت و این شهید برای همه ما در هر سمت و مسؤولیتی هستیم حجت است که رسالت امروز خود را بیابیم و عمل کنیم.

حجت‌الاسلام حسناتی درباره برخی دیگر از اظهارنظرها که چرا مراسم تشییع جنازه باید در این حد وسیع برگزار شد، نیز افزود: بعضی می‌گویند زیاده‌روی است ولی باید به این دسته گفت، همان‌گونه که خداوند به‌واسطه سیدالشهداء همه ائمه را حفظ کرد و حتی امام زمان را اباعبدالله به بشریت معرفی می‌کند، شهید حججی نیز به‌واسطه شهادت خود، شهدای مدافع حرم را از مظلومیت و غربت بیرون آورد و برپایی چنین مراسم گسترده‌ای اصلاً تبعیض قائل شدن بین شهدا نیست.

وی درباره علت تأخیر مراسم تشییع پیکر این شهید نیز بیان داشت: عشق و خلوص این شهید به حضرت علی(ع) شاید باعث این تأخیر باشد که خود شهید نخواست که دهه ولایت و عیدغدیرخم تحت‌الشعاع مراسم تشییع اش قرار گیرد و این یکی دیگر از عظمت‌های والای این شهید است.

امام‌جمعه نجف‌آباد در ادامه با محکوم کردن جنایات در یمن و میانمار، خاطرنشان کرد: در دنیایی که همه سخن از حقوق بشر می‌زنند، بالاترین فجایع در حال اتفاق است، جنایاتی که در یمن توسط آنانی که خودشان را حاکمان و خادمان حرم می‌دانند، و یا کشتار بی‌رحمانه مردم میانمار که در این کشور حدود 144 ملیت در حال زندگی هستند و 8 میلیون از جمعیت این کشور مسلمان، ولی به علت حاکمیت بودایی‌ها، مسلمان هیچ‌گونه هویت و حقوقی در این کشور ندارند.

وی ادامه داد: پشت‌صحنه تمام این جنایات و فروش اسلحه به این جنایتکاران و آموزش آنها، رژیم صهیونیستی است و تمام این مسلمان کشی‌ها به خاطر پیروزی‌هایی است که جبهه مقاومت در عراق و سوریه به دست آمده و با شکسته شدن محاصره دیرالزور آخرین پایگاه داعش نیز در حال سقوط است.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه بیان کرد: ما نیز همگام با دیگر مسلمانان حتی با یک فریاد و راهپیمایی خشم و انزجار خود را از این گونه جنایات نشان خواهیم داد و آنان باید بدانند حق همیشه پیروز است./1306/۲۰۱/ح

ارسال نظرات