۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۲۳۶۰۵
در نمازجمعه مطرح شد؛

اظهار گلایه امام جمعه ارومیه از مسؤولان به دلیل عدم حضور در مسابقات قرآن

امام جمعه ارومیه گفت: عدم استقبال مسؤولان از مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات مایه شرمساری بوده و من از مسؤولان و مردم به دلیل عدم حضور در این مسابقات گله‌مند هستم.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در ارومیه و حضور فعالان قرآنی در این شهر مایه افتخار بوده و برکت الهی به ارمغان می‌آورد، اظهار داشت: عدم استقبال مسؤولان از مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات مایه شرمساری بوده و من از مسؤولان و  مردم به دلیل عدم حضور در این مسابقات گله‌مند هستم.

وی افزود: قلب آدمی به درد می‌آید وقتی برای یک جشنواره مسؤولان حضور باشکوه به هم می‌رسانند ولی برای مسابقات قرآنی که برای پاسداشت قرآن تنها معجزه باقی مانده از پیامبران الهی برگزار می‌شود، بی‌اعتنایی کرده و شرکت نمی‌کنند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مسؤولان باید در قیامت به دلیل سبک شمردن قرآن پاسخگو باشند، تصریح کرد: مردم اعمال و رفتار مسؤولان را با حضور در چنین مراسماتی سنجیده و به آنان نمره دینی می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اذعان کرد: میزبانی مسابقات قرآن کریم فرصتی برای نشان دادن وجهه قرآنی استان بود؛ شاید سال‌ها طول بکشد تا دوباره مسابقات قرآن در شهر و استان برگزار شود.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی و شهر ارومیه ظرفیت قرآنی بالایی دارد و بسیاری از شخصیت‌های قرآنی کشور از همین استان به پا خواسته‌اند اما عدم استقبال مردم و مسؤولان از مسابقات قرآنی جای تأسف دارد.

وی در پایان از مردم شهر ارومیه خواست تا در چند روز باقی مانده از مسابقات حضور پرشور و باشکوهی در محل برگزاری مسابقات قرآن که در حسینیه ثارالله در حال برگزاری است، داشته باشند.

سکوت مدعیان بشر در برابر کشتار مسلمانان میانمار غیرقابل قبول است

نماینده ولی فقیه در ارومیه در ادامه خطبه ها کشتار  مسلمانان میانمار را محکوم کرد و گفت: زنده زنده به آتش کشیده شدن این مظلومان به دست بودائیان در عصری که ادعای حقوق بشری سردمداران جامعه جهانی گوش فلک را کر کرده، مایه تأسف است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در عصری که سردمداران غرب ادعای برتری اخلاقی و رفتاری دارندو به گونه‌ای دفاع از حقوق حیوانات را هم واجب می‌دانند چرا در برابر سوزانده شدن هزاران مسلمان از بزرگ و کوچک زبان در کام فرو برده و اعتراضی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها زائران امام حسین‌(ع) را به دلیل علاقه به این امام بزرگوار کافر خوانده و حکم به کشتن آنها می‌دهند، اظهار کرد: چرا همان تکفیری‌ها، بودائی‌ها را به جرم کشتن مسلمانان کافر نداسته و از آنان انتقام نمی‌گیرند و چرا تکفیری‌ها تنها کشتن مسلمانان را جایز دانسته و کاری با دشمنان مسلمانان ندارند.

امام جمعه ارومیه با انتقاد از سکوت حاکمان کشورهای اسلامی در برابر این همه جنایات بودائیان بر علیه مسلمانان میانمار خاطرنشان کرد: چرا حاکمان کشورهای اسلامی خود را به خواب زده و تصمیم بیدار شدن از این خواب را ندارند.

وی تصریح کرد: خداوند هر چه سریعتر شر سردمداران کشورهای اسلامی را  کم کند که ادعای خادمی حرمین شریفین(ع) را دارند و  برای تکفیری‌های کشته شده سوریه و عراق و ... عزاداری می‌کنند ولی زنده زنده به آتش انداخته شدن مسلمانان میانمار را نمی‌بینند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مسؤول اول میانمار یک زنی است که به صلح‌دوستی معروف بوده و حتی جایزه نوبل را نیز دریافت کرده است، اظهار کرد: چرا این زن صلح‌جو در برابر کشته شدن مردم مسلمان کشورش اعتراضی نمی‌کند و حتی آنان را به عنوان شهروند قبول ندارد و یا چگونه ممکن است رهبر بودائیان که خود را فردی صلح‌طلب دانسته و حتی اعدام صدام حسین را هم خلاف صلح و دوستی دانسته تنها به یک افسوس خوردن در برابر این جنایت‌ها بسنده کرده است.

گفتنی است در پایان نماز جمعه ارومیه مردم نمازگزار این شهر با برپایی راهچیمایی و با در دست داشتن پلاکاردهایی با موضوع دفاع از مردم مظلوم میانمار به تجمع پرداخته و از جنایتکاران و ظالمان ابراز انزجار کرده و این جنایات را محکوم کردند./936/۲۰۱/ح

ارسال نظرات