۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۲۳۶۲۷
رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در گفت‌وگو با رسا:

اهل سنت عید غدیر را بخشی از مناسبت‌های مذهبی خود می‌داند

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با بیان آنکه اهل سنت عید غدیر را از مناسبات مذهبی خود می‌دانند تاکید کرد که غدیر خم رمز و نماد وحدت امت اسلامی است.
شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان

شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به موضوع غدیرخم و نقش آن در وحدت امت اسلامی گفت: ما اکنون در مرحله حساس و بسیار خطرناکی در تاریخ امت اسلامی هستیم زیرا امروز خطرناک‌ترین دشمنان امت اسلامی با ابزار تکفیری ـ صهیونیستی به دنبال جامه عمل پوشاندن به طرح خود در نابودی وحدت اسلامی و تجزیه کشورهای اسلامی هستند. هدف اصلی از این اقدامات سیطره بر توانایی و قدرت اسلامی، عزّت و وحدت امت اسلام است.

وی افزود: هجمه‌های آمریکایی ـ صیهونیستی در پوشش تکفیری ما را در یک نقطه عطف تاریخی قرار می‌دهد. بایستی با اعیاد و مناسبت‌های دینی و تحت یک عنوان جامعه برای وحدت جمع شویم و عید غدیر بهترین طرحی است که می‌توانیم از آن به اسلام محمدی اصیل برسیم. می‌توان عنوان عید غدیر را «عید غدیر ما را به وحدت می‌رساند» یا «توان ما در وحدت ما است» قرار داد. رهبران دینی و سیاسی اسلامی باید از این اعیاد و مناسبت‌های دینی استفاده کافی را برای وحدت صفوف مسلمین و وحدت کلمه ببرند تا امت اسلامی در سنگری واحد در برابر دشمن تکفیری صهیونیستی ایستادگی کند.

عالم اهل سنت لبنان خاطر نشان کرد: دشمن تکفیری با رهبری آمریکا و اسرائیل به دنبال کاشت بذر نفاق، دورویی و اختلاف در امت اسلامی و ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود است بنابر این لازم است که پیرامون نقاط اشتراک و مسائل اجماعی خود جمع شویم و اختلافات را به جانبی بنهیم. عنوان اصلی ما در مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان وحدت اسلامی است زیرا همین وحدت است که بسان سدّی محکم در برابر دشمنان قرار می‌گیرد.

شیخ عبدالرزاق با اشاره به توصیه امام خمینی(ره) در وحدت امت اسلامی ادامه داد: امام خمینی(ره) وحدت اسلامی را با هدف صیانت از سلامت امت اسلامی و وحدت صفوف جهان اسلام مطرح ساخت و ما نیز باید مصداق این سخن پیامبر اکرم(ص) باشیم که فرمود: «مومنان همانند اعضای جسم واحد هستند که اگر یکی از آنها به دردی دچار شود سایر اعضا نیز دچار آسیب می‌شوند» بنابر این ما امت جسم واحد و امت طرح مشترک هستیم. ما خدای واحد، کتاب واحد، رهبر واحد، رسول واحد و قبله واحدی داریم لذا باید به نحو احسن از این مناسبت‌ها و اعیاد برای وحدت صفوف امت اسلامی بهره ببریم.

اختلاف امت اسلامی پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) را خرسند نمی‌سازد
رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با بیان جایگاه امیرالمومنین در میان اهل سنت تصریح کرد: علی(ع) امامی از امامان و بزرگترین رهبر جامعه اسلامی است بنابراین مناسبت‌های مذهبی شیعه را مناسبت مذهبی اهل سنت می‌دانیم همانگونه که عکس آن نیز صحیح است از این رو باید با اندیشه تفرقه و فتنه با طرح منظم و برنامه‌ریزی شده‌ای مبارزه کنیم و این امر جز با مشارکت شیعه و سنی در احیای این مناسبت‌ها امکان پذیر نیست. بنده چندین بار به ایران سفر کردم. جمهوری اسلامی ایران از مناسبت‌های مذهبی مانند غدیر در مسیر وحدت استفاده می‌کند. بارها سخنان و رفتار مسؤولان، مردم و رهبر ایران را دیدم که در سطح امت اسلامی و امت رسول اکرم(ص) است. از این رو ما نیز اهل بیت(ع) و قرآن را رهبران خود قرار می‌دهیم.

وی با بیان اهمیت وحدت در آموزه‌های دینی اظهار داشت: اساسا وحدت اسلامی با جمع شدن پیرامون مناسبت‌های دینی مانند غدیر امکان پذیر است. غدیر خم تمام طرح و نقشه‌های دشمنان و استکبار جهانی و نیز هزینه‌های هنگفتی را که برای ایجاد اختلاف و تفرقه و نابودی وحدت اسلامی صرف کردند، را به سراب و طرحی شکست خورده تبدیل کرد. ما به آنها اثبات خواهیم کرد که همگی امت واحدی هستیم. بارها بر روی منابر اعلام کردیم که اختلافات موجود نه پیامبر، نه صحابه و نه اهل بیت را راضی و خرسند نمی‌کند. اگر امروز در میان ما بودند بر وضع مسلمانان خون گریه می‌کردند و با قلب و جان خود امت اسلامی را به وحدت فرا می‌خواندند.

عالم اهل سنت لبنان با ابراز تعجب از ادعای برخی گروه‌ها در انتساب خود به اهل سنت و حمایت از اسرائیل و آمریکا گفت: نمی‌توان پذیرفت که فرد یا گروهی خود را از اهل سنت دانسته و در برابر آمریکا و اسرائیل و مزدوران آنها سر تسلیم فرود می‌آورد. آنچه که امروز پیامبر، اهل بیت و صحابه را خشنود می‌سازد مبارزه با آمریکا، اسرائیل و دشمنان دین است. اگر امروز در میان ما بودند فریاد حمایت از فلسطین و مسجد الاقصی را سر می‌دادند و این مساله را در اولویت قرار می‌دادند. زیرا مساله قدس و مسجد الاقصی ستون فقرات امت اسلامی در موضوع مقاومت و اسلام محمدی اصیل است.

شیخ عبدالرزاق در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که خود را منسوب به اهل سنت دانسته و مدافع تسنن مطرح می‌شوند در حقیقت مزدورانی بیش نیستند. اسلامی حقیقی امروز در سنگر مقاومت، همراه با محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و ایران و یمن است. این محور مقاومت همان محوری است که رسول گرامی اسلام، اهل بیت و صحابه به آن نظر دارند زیرا محور مقاومت است که از مقدسات اسلامی دفاع می‌کند./981/ب914/ر

ارسال نظرات