۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۲۳۶۴۱

رژیم صهیونیستی دفاتر سازمان اوقاف اسلامی قدس را تعطیل کرد

رژیم صهیونیستی دفاتر سازمان اوقاف اسلامی قدس در مسجد الاقصی را تعطیل و پرونده آن را به دادگاه ارائه کرد.
بیت المقدس مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس رژیم صهیونیستی دفاتر سازمان اوقاف اسلامی قدس در صحن مسجد الاقصی به ویژه باب الرحمه را تعطیل وپرونده آن را با اتهام تروریستی به دادگاه ارائه کرد.

وبگاه «فلسطین الیوم» اعلام کرد: سازمان اوقاف اسلامی قدس که از سوی کشور اردن اداره می شود امروز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام توهین آمیز رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که این سازمان تنها نهاد رسمی و مسؤول وابسته به دولت اردن است که بر مقدسات اسلامی و اوقاف فلسطین از جمله مسجد الاقصی نظارت کامل دارد.

این بیانیه تاکید کرد رژیم صهیونیستی از سال 1967 از زمان اشغال شهر قدس این امر را که اوقاف اردن تنها نهاد دارای صلاحیت در اداره، نظارت و بازسازی مقدسات و اوقاف فلسطین از جمله مسجد الاقصی وتمامی ساختمان های حرم قدسی با مساحتی بالغ بر 144 دونم ( هر دونم 1000 متر مربع) تحت سرپرستی ونظارت ملک عبدالله دوم است به رسمیت شناخته وکابینه های رژیم صهیونیستی از زمان اشغال قدس در سال 1967 بر اداره مقدسات اسلامی فلسطین در راس آنها مسجد الاقصی اعتراف کرده اند به طوری که این امر در قرارداد صلح اردن و رژیم صهیونیستی در سال 1994 نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

این بیانیه افزود: باب الرحمه بخش جدا نشدنی از مسجد الاقصی است وادعای اینکه در آن کمیته میراث به عنوان سازمان تروریستی فعالیت دارد ادعایی باطل وکذب محض است.

بیانیه مذکور ضمن محکوم کردن اقدام پلیس رژیم صهیونیستی در تعطیل کردن باب الرحمه که یک بار هم بدون دلیل قانونی در سال 2003 تعطیل شد ادعای این رژیم در تروریستی بودن کمیته میراث را تکذیب واعلام کرد این کمیته وجود خارجی ندارد.

این بیانیه ارسال پرونده سازمان اوقاف قدس به دادگاه های رژیم صهیونیستی را توهین به یک میلیار د و 700 میلیون مسلمان جهان دانست./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات