۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۲۳۶۴۷
وزیر اوقاف مصر خبر داد؛

۸۰۰ ساعت آموزش مسائل مستحدثه سیاسی و اجتماعی به مبلغان مصری

وزیر اوقاف مصر از طرح ۸۰۰ ساعت آموزش مسائل روز به روحانیان مبلغ مصری مانند مسائل سیاسی، روانشناسی، جامعه شناسی و فقه روز خبر داد.
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر از اهتمام این وزارت به تربیت روحانیان عالم به مسائل روز، متفکر، خلاق، با انگیزه و احیاگر خبر داد.

وی در خطبه‌های امروز نماز جمعه قاهره تاکید کرد که تربیت این روحانیان از طریق اجرای طرحی است که به دست علما و متفکران و متخصصان موضوعات و مسائل جهان اسلام در حال تدوین است.

جمعه هدف از اجرای این طرح را آشنایی روحانیان و مبلغان دینی با مسائل جدید و فهم موضوعات روز، تعامل با مسائل مستحدثه به شکل منطقی و تشویق مبلغان به استمرار مسیر تبلیغی برشمرد.

وزیر اوقاف مصر خاطر نشان کرد که در طرح «تربیت روحانی آشنا به مسائل روز» هر فرد 800 ساعت در موضوعات مختلف فقهی مانند فقه معاملات، خانواده، ارث، مسائل مستحدثه مانند معاملات بانکی، مسائل پزشکی مانند مرگ الکترونیکی آموزش خواهد دید.

این عالم اهل سنت مصر افزود: آشنایی با علوم قرآن و حدیث، اصلاح مفاهیم اشتباه و غلط، تفکیک میان اندیشه افراطی از اندیشه اسلام اصیل، سیره و تاریخ تمدن اسلامی، زبان عربی، اسلوب‌های روانشناسی و جامعه شناسی از دیگر موضوعاتی است که یک روحانی در این طرح فرا می‌گیرد.

جمعه همچنین تاکید کرد که در کنار آموزش موضوعات فقهی و حدیثی بسیاری از موضوعات چالشی روز جهان مانند مفاهیم امنیت ملی، راهکارهای نابودی کشورها و راهکار مبارزه با آن، رشد و توسعه جامعه بشری، فنون و ابزار ارتباط اجتماعی و رسانه‌ای، اقتصاد و علوم سیاسی، گفت وگوی تمدن‌ها و نشر فرهنگ اسلامی نیز بیان خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری امتحان پایان دوره و اعطای گواهینامه پایان دوره تاکید کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با مراکز علمی و تبلیغی جهانی، هر روحانی که با موفقیت این طرح را پشت سر بگذارد برای فراگیری و انجام کارهای میدانی به کشورهای مختلف اعزام می‌شود./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات