۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۲۳۶۸۷
مدیر حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

رسالت مضاعف طلاب بعد از معمم شدن

آیت لله طباطبایی نژاد نقش خانواده های طلاب در حفظ شأن و جایگاه روحانیت را مهم ارزیابی کرد و گفت: طلاب بعد از معمم شدن باید افزون بر حضور در حوزه های علمیه به مسجدداری و ارتباط با مردم هم بپردازند تا ‏بتوانند به حال جامعه مفید باشند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در مراسم عمامه گذاری 300 نفر از طلاب حوزه علمیه اصفهان که دوره« طرح ادیب» را با موفقیت سپری کرده بودند، در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان گفت: طلاب معمم باید به شرایط ویژه خود کاملاً واقف باشند و از این به بعد متناسب با وضعیت جدید خود رفتار کنند.

وی ملبس شدن به لباس روحانیت را بسیار مقدس ارزیابی کرد و ادامه داد: وضع طلاب معمم نسبت به گذشته خیلی فرق می کند و باید مراقبت لازم در این زمینه از سوی طلاب و خانواده های ایشان صورت گیرد، افتخار سربازی امام زمان(عج) و کسب نشان ویژه مبلغ دین اسلام نعمتی نیست که نصیب هر کسی شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با توصیه خانواده های طلاب معمم به دقت بیشتر نسبت به گذشته در تعاملات و رفتارها، افزود: به خصوص همسران روحانیان معمم باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند، لازم است تا بسیاری از موارد از سوی همسران معممین رعایت شود که شاید قبلاً اهمیت زیادی نداشتند.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: باید شأن لباس روحانیت حفظ شود و به همین منظور لازم است تا طلاب معمم از حضور در مکان های غیر مرتبط و به دور از شأن طلبگی امتناع ورزند، مثلاً حضور مداوم و طولانی مدت روحانیان در بازار و بازارگردی چندان زیبنده نیست و خانم های طلاب ما باید این موضوع را درک کنند.

وی ابراز داشت: طلاب هم اگر گاهی لغزش هایی در برخی امور داشته اند دیگر بعد از معمم شدن باید آن لغزش ها را به صورت کامل و همیشگی رفع کنند و همان سستی های کوچک گذشته را هم نداشته باشند، چرا که روحانیان معمم به عنوان نمایندگان تابلودار حوزه های علمیه و قشر روحانی هستند و اعمال آنها به پای همه حوزه های علمیه و روحانیان گذاشته می شود، پس باید میزان مراقبت ها و تقوا در عمل بسیار محکم و جدی باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: طلاب بعد از معمم شدن باید افزون بر حضور در حوزه های علمیه برای درس خواندن و تدریس به مسجدداری و حضور مؤثر در جامعه برای تبلیغ دین مبین اسلام هم بپردازند، روحانیان برای موفقیت در انجام رسالت خود باید با مردم ارتباط داشته باشند تا بتوانند به حال جامعه مفید باشند و این تنها با درس خواندن صرف در حوزه علمیه میسر نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان داشت: شایسته است که خانواده ها و همسران طلاب و روحانیان معمم در مسائل مالی و اقتصادی سخت گیری نکنند و به طلاب سخت نگیرند تا شأن و جایگاه روحانیت حفظ شود و طلاب برای تأمین هزینه های زندگی خود به امور دور از شأن لباس روحانیت و حوزه های علمیه نپردازند و تمرکزشان بر روی اهداف اصلی و رسالت طلبگی خودشان باشد. /869/‏پ۲۰۲/ج

 

 

ارسال نظرات