۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۲۳۷۶۶

جشن ویژه عید غدیر خم با حضور ایرانیان مقیم پکن برگزار شد

جشن ویژه عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، جمعه شب با حضور ایرانیان مقیم و ارادتمند مولای متقیان علی (ع) در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد.
پوستر غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا، جشن ویژه عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، جمعه شب با حضور ایرانیان مقیم و ارادتمند مولای متقیان علی (ع) در شهر پکن پایتخت چین برگزار شد.

در این جشن که با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ سفیر، ایرانیان مقیم، کارکنان سفارت و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران در چین، روز کمال دین و تمام نعمت الهی را جشن گرفتند.

در این مراسم که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، با قرائت اشعاری در وصف امام علی (ع) ادامه یافت.

محمد رسول الماسیه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن در ابتدای این مراسم با تبریک عید امامت، به قرائت قطعه شعری از ابوعلی سینا پزشک حاذق ایرانی در وصف حضرت علی (ع) پرداخت.

حجت الاسلام علی اکبر عطاران سخنران مراسم نیز با تبریک عید غدیر به همه مسلمانان و با اشاره به ابلاغ خطبه غدیر از سوی حضرت جبرئیل به پیامبر(ص) گفت: با توجه به اینکه مسلمان در آن زمان زمینه مناسب برای دریافت و درک دستور خداوند را نداشتند حضرت جبرییل به دلیل حساسیت موضوع سه بار این پیام را از طرف خداوند بر پیامبر (ص) ابلاغ کرد.

وی در ادامه با تشریح ماجرای خطبه غدیر به ارایه بخش هایی از این خطبه و تفسیر آن پرداخت و جمع حاضر را به تحقیق و تفسیر در این خطبه فراخواند.

او به ویژگی های رهبری حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: ویژگی های شخصیتی و مدیریتی حضرت علی(ع) از جمله عدالت، شجاعت، روحیه اجتماعی و مردمداری در دنیا بی نظیر است.

حجت الاسلام عطاران همچنین سخنان خود را در اهمیت جایگاه امامت و ولایت در جامعه اسلامی ادامه داد و یادآور شد: واقعه غدیر یکی از روزهای مهم تاریخ جهان اسلام و بلکه تاریخ بشری است.

غدیر در لغت به معنای آبریز و مسیل است، اما به محلی که به خاطر وجود برکه ای در آن، آب باران جمع می­ شده نیز غدیر خم گفته اند. غدیر در حدود 4 کیلومتری جُحفه واقع شده و جحفه در 64 کیلومتری مکه قرار دارد که یکی از میقات های پنجگانه است.

هنگامی که رسول اکرم در روز 18 ذی الحجه به وادی غدیر خم رسیدند و پیش از جدایی اهالی شام، مصر و عراق از میان جمعیت، دست حضرت علی (ع) را در میان جمعیت بالا برد و گفت که هر کس من مولای او هستم، علی (ع) نیز مولای اوست که از این واقعه در تاریخ مسلمانان به نام عید غدیر خم یاد می شود.

در پایان مراسم گرامیداشت عید غدیر خم در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن با صرف شام و شیرینی از حاضران پذیرایی شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات