۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۵۲۳۷۷۵
یکی از علمای مصر:

طلاب علوم دینی در برابر سختی‌های تحصیل علم صبر پیشه کنند

معاون وزارت اوقاف مصر با اشاره به سختی‌های تحصیل علم تاکید کرد که علم آموزی نیازمند صبر، استقامت و تلاش شبانه روزی است.
شیخ محمد العجمی معاون اوقاف اسکندریه مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد الجعمی معاون وزارت اوقاف اسکندریه بر اهمیت علم‌آموزی در اسلام و نقش آن در پیشرفت جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: علمای جهان اسلام وظیفه دارند که اهمیت تحصیل علوم و استفاده از آن در رشد، توسعه و ترقی جوامع اسلامی را به جوانان گوشزد کنند.

شیخ عجمی افزود: علم اساس و راهکار هر چیزی است، ذهن را از قید و بندها و توهمات رهایی می‌بخشد، به رشد و توسعه کمک شایانی کرده و بر فساد، تنبلی، سستی و کاهلی فایق می‌آید.

معاون اوقاف اسکندریه، علم را اساس هر عبادتی دانست و تصریح کرد: تمامی عبادات مسلمانان بدون علم معنا ندارد. نمازی که می‌خوانیم باید با آگاهی باشد. باید عالمی باشد که به ما بیاموزد که پیامبر اکرم(ص)  چگونه نماز خوانده و ارکان صلاة در شریعت اسلامی چیست.

وی ادامه داد: نماز، روزه، زکات و سایر عبادت ها بدون علم مورد پذیرش نیست و علم اساس هر عبادت به شمار می آید زیرا عبادت‌ها بر پایه علم استوارند.

شیخ عجمی با اشاره به انواع علما از منظر اسلام تصریح کرد: از دیدگاه اسلام برخی علما، علمای ربّانی و مخلص هستند و برخی دیگر شیطانی که از علم برای نابودی دین استفاده می‌کنند. آنها صاحبان قلب‌های ضعیف‌ هستند که علم الهی را ابزاری برای شهرت و ثروت‌اندوزی می‌بینند.

این مقام مسؤول در وزارت اوقاف مصر اظهار داشت: دسته دیگری از علما سطحی‌نگر هستند که به عمق علم دست نیافته و با علم ناقص خود مردم را هدایت می‌کنند. آنها سبب وقوع مشکلات فراوان به نام دین می‌شوند همانگونه که اکنون در کشتار بیگناهان شاهدیم.

وی با توصیه به طلاب و روحانیان علوم دینی به صبر و تحمل سختی‌ها گفت: علم‌آموزی نیازمند صبر، مجاهدت نفس و کوشش شبانه روزی است و با وجود تمام این سختی‌ها است که علمای بسیاری تربیت شدند. اگر علم بدون سختی به دست می‌آمد به سادگی نیز از دست می‌رفت./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات