۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۲۳۹۳۵

بزرگداشت شیخ حر عاملی در لبنان برگزار شد

مراسم بزرگداشت فقیه و محدث نامدار شیعه و صاحب کتاب وسائل الشیعة، روز گذشته در زادگاهش یعنی منطقه "مشغرة" لبنان برگزار شد.
بزرگداشت شیخ عاملی در لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، روز گذشته مراسم بزرگداشت شیخ محمد حسن حر عاملی، فقیه و محدث نامدار شیعه و صاحب کتاب وسائل الشیعة در زادگاهش یعنی منطقه "مشغرة" لبنان برگزار شد.

این مراسم با حضور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله، شیخ علی الخطیب نائب رییس مجلس اعلای شیعی، محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان، شیخ حسن بغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله و یکی از مشاوران حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و جمعی از علما و شخصیت های فرهنگی لبنان، با همت جمعیت امام صادق(ع) برگزار شد.

خاندان حرّ عاملی همواره منبع نشر علوم اهل بیت(ع) بوده اند

شیخ حسن بغدادی در سخنان خود در این مراسم گفت: شیخ حر عاملی از منطقه ای پاک و مبارک سر برآورد و علمای خاندان حرّ همواره منبع نشر علوم شیعه بوده اند و کتاب وسائل الشیعه شیخ حر عاملی نیز یکی از کتاب ها و منابع روایی است که علما در مراجعه به آن اجماع دارندو تا به امروز مورد استفاده علما و مراجع و فقهاست.

مشاور حیدرالعبادی نیز که سخنران این مراسم بود گفت: لبنان سرزمین پرخیری است که علمای بزرگی در آن ظهور کردند و برخی از این علما به گونه ای هستند که تاکنون نیز با آثار خود امت اسلام را از جهل نجات می دهند.

علمای جبل عامل شجاعانه از دین دفاع کرده اند

سید هاشم صفی الدین نیز در سخنان خود تاکید کرد: علمای جبل عامل در ورود به عرصه های مهم و پر خطر اهل شجاعت بودند، به گونه ای که برخی از آنها در دفاع از دین به شهادت رسیدند و ما اکنون نیازمند فهم و درک مکتب علمای گذشته هستیم که همان مکتب اهل بیت(ع) است.

وی افزود: این مکتب اهل بیت بود که به لبنان عزت داد و مقاومت با تکیه بر این مکتب توانست به مسؤولیت خود عمل کند و با قدرت در برابر صهیونیست ها بایستد و عزت و کرامت را برای امت عربی به ارمغان بیاورد و در واقع آن چیزی که در برابر صهیونیست ها پیروز شد، مقاومت شهدا و علما و فقاهت و طهارت آنها بود.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: هنگامی که گروه های تکفیری به لبنان رسیدند، این مقاومت بود که برای آزادسازی لبنان تلاش کرد و برای دومین بار لبنان را از دست اشغالگران آزاد کرد و البته پیروزی ما در برابر تروریستها به هیچ وجه رنگ و بوی طایفه ای و مذهبی نداشت و تمام لبنان ثمره این پیروزی را برداشت کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشارهبه شکست محاصره دیرالزور سوریه گفت: این پیروزی نیز ثمره ماه ها مقاومت و نبرد شجاعانه ارتش سوریه و هم پیمانانش با تروریست ها است و ارتش عراق و بسیج مردمی نیز با همین روش توانستند داعش را در کشور خود نابود کنند./۹۸۰/ب۱۰۲/د

منبع: حوزه

ارسال نظرات