۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۲۴۰۰۱
حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

غدیر جهانی شود تا لرزه بر جان دشمنان اسلام بنشیند

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عید غدیر، عیدالله الاکبر است گفت: کاش مقداری از تعظیمی که برای نوروز صورت می پذیرد، برای بزرگداشت عید غدیر انجام می شد.
عبدالحسین بندانی نیشابوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری در مراسم جشن ولادت امام کاظم(ع) که در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) قم برگزار شد، با اشاره به اینکه عید غدیر، عیدالله الاکبر است گفت: کاش مقداری از تعظیمی که برای نوروز صورت می پذیرد، برای بزرگداشت عید غدیر انجام می شد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم جامعه ما قبل عید نوروز به خانه تکانی، نوسازی خانه، خرید لباس های جدید، خرید آجیل و غیره می پردازند در حالی که عید غدیر بزرگترین عید است و این کارها بیشتر باید در این ایام انجام شود.

وی به تبیین برخی از اعمال مستحب در روز عید غدیر پرداخت و عنوان کرد: صدقه، اطعام، روزه گرفتن، تبسم، نماز و غیره از جمله اعمالی است که در این روز فرخنده وارد شده است.

حجت الاسلام بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: در زمان مرحوم شیخ مفید(ره) سنت نماز جماعت، اطعام و راه افتادن کاروان شادی رسم بوده است، اما بعد از ایشان مقداری این سنت کمرنگ شد که با عنایات الهی توانستیم پس از سه ماه فعالیت، بالاخره در روز عید غدیر یک کاروان شادی را بیاندازیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در زمینه غدیر بسیار کم کار شده است، ابراز داشت: آل سعود جشن تولد را شرک می داند و در برابر آن موضع می گیرد، اما با رییس جمهور آمریکا ساعت ها را به رقص شمشیر می گذراند؛ آیا این اعمال شرک نیست؟؛ آل سعود در غرب چندین کاواره و چندین کارخانه مشروب سازی دارد، اما شادی شیعیان برای ایام ولادت معصومین(ع) را شرک می داند؛ این نشانه گمراهی آنها است.

وی در پایان تأکید کرد: باید در زمینه جهانی سازی واقعه غدیر بسیار تلاش کنیم تا لرزه بر جان دشمنان اسلام از جمله داعش و آل سعود بیفتد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
عید غدیر بر همه شما مبارک و پر از خیر و برکت باشد ان شاالله
0
0