۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۲۴۱۱۰
چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا؛

ثبت‌نام اعزام مبلغ جامعه الزهرا ویژه ماه محرم آغاز شد

برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران در جامعه الزهرا(س)، برگزاری نشست طلاب تمام وقت مدرسه روزانه، ثبت نام اعزام مبلغ ماه محرم، برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه به موضوع« احکام شرعی اسلا» و آیین افتتاح مدرسه علمیه نیمه وقت جامعه الزهرا(س) اخبار مهم و کوتاه جامعه الزهرا(س) در هفته جاری است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران کشور برای دومین سال به‌صورت مشترک میان جامعه الزهرا(س) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با سخنرانی حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی(دامت برکاته) برگزار می‌شود.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود رضا جمشیدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مدنی از سخنرانان این آیین خواهند بود.

زمان برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ جامعه الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران کشور روز چهارشنبه ، ۲۲ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) خواهد بود.

نشست طلاب جدیدالورود مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

در ابتدای این نشست که مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه، کارکنان و مشاوران تربیتی این مدرسه حضور داشتند، پس از قرائت قرآن کریم، خانم «کریمی پور» به مناسبت عید سعید غدیر به مدیحه سرایی پرداخت.

در ادامه، رحیمه جلیل پور، مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد غدیریه و ابراز خرسندی از حضور طلاب در این مدرسه، بانوان طلبه را امید کشور و سرمایه های جهان اسلام دانست و بیان داشت: طلاب جامعه‌الزهرا(س) برای رسیدن به اهداف این مجموعه باید به خودسازی و تزکیه نفس بپردازند تا الگویی برای بانوان جامعه باشند.

مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه با اشاره به حدیث «قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ؛ ارزش هر کس به اندازه همت او است» در حکمت ۴۶ نهج‌البلاغه، تصریح کرد: شما بانوان طلبه جدیدالورود در ابتدای راه هستید و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید همت بلند و تلاش مضاعف داشته باشید.

جلیل پور با تصریح بر اینکه بانوان طلبه در مسیر طلبگی، گام های اول را محکم بردارند، تأکید کرد: طلاب باید بار علمی خود را از ریشه محکم ببندند تا در تبلیغ معارف دین و پاسخ به شبهات دینی به درستی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های مدارس و حوزه های علمیه، مباحثه است، گفت: یکی از فواید مباحثه، تثبیت دروس در ذهن و بالا بردن قدرت بیان است، بنابراین طلاب جامعه‌الزهرا(س)  به این موضوع توجه داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه خطاب به طلاب جدیدالورد اظهار داشت: اگر همه امور را برای رضای خدا و با توکل بر خدا انجام دهید، خداوند متعال شما را هدایت و حمایت می کند، همانطورکه در قرآن کریم آمده است: «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم».

جلیل پور عنوان کرد: حضرت علی(علیه‌السلام) همه مردم را به دو عامل مهم و حیاتی که همانا رمز پیروزی و موفقیت است، سفارش کرده و می فرمایند: «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه وَ نَظمِ اَمْرِکُم؛ شما را به تقوای الهی و نظم ر کارهایتان سفارش می کنم».

وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) الگوی همه ما است، ادامه داد: دو عامل «تقوا» و «نظم» دو بال پرواز و رشد یک طلبه است و طلاب جامعه‌الزهرا(س)  باید به این دو نکته توجه ویژه داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اشاره و تصریح کرد: انتظار جامعه‌الزهرا(س) از بانوان طلبه این است که تحولی عظیم و انقلاب فرهنگی در جامعه به وجود آورند.

جلیل پور در پایان نشست، نکاتی درباره آیین‌نامه، قوانین آموزشی و سامانه دانش‌پژوهان این مدرسه بیان داشت و طلاب جدیدالورود با بخش‌های مختلف این مجموعه آشنا شدند.

ثبت‌نام اعزام مبلغ جامعه الزهرا(س) ویژه ماه محرم آغاز شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) از آغاز ثبت نام خواهران توانمند مبلغ جامعه الزهرا(س) جهت شرکت در «کاروان بزرگ مبلغان زینبی» ویژه دهه اول محرم امسال خبر داد.

ثبت نام خواهران مبلغ از امروز آغاز شد و تا ۲۲ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: علاقه مندان می توانند جهت ثبت‌نام به سامانه http://tabligh.jz.ac.ir/ مراجعه و در صورت نیاز با شماره های ۰۲۵۳۲۱۱۲۴۳۱  -  ۰۲۵۳۲۱۱۲۴۳۵ ۰۲۵۳۲۱۱۲۱۰۷  تماس حاصل کنند.

همایش خواهران مبلغه ای که در این سامانه ثبت‌نام کردند، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ شهریورماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی در پایان یادآور شد: بانوان مبلغ اواخر هفته آینده همراه با بسته های فرهنگی اعزام خواهند شد.

جلسه دفاعیه پایان‌نامه با موضوع «احکام شرعی سلام» برگزار می‌شود

جلسه دفاع از پایان‌نامه سطح سه با موضوع «احکام شرعی سلام» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

جلسه دفاعیه با موضوع «احکام شرعی سلام» توسط خانم «لیلی محمدی زاده» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

سرکار خانم «صفاتی» به عنوان استاد راهنمای این پایان نامه است؛ همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اخوان» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز سه‌شنبه۲۱ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه مدرسه علمیه نیمه‌وقت صبح جامعه الزهرا(س) برگزار شد

در این آیین خانم طاهره رهبرپور ضمن خیر مقدم به طلاب جدیدالورود و تبریک عید سعید غدیر به اهمیت علم‌آموزی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند: «هرگاه خداوند متعال خیر بنده‌ای را اراده کند، او را در دنیا زاهد می‌گرداند ، در دین دانا می‌کند و عیوبش را به او نشان می‌دهد و هر که این سه خصلت به او داده شود، به تحقیق خیر دنیا داده شده است.

مدیر مدرسه نیمه وقت صبح با بیان اینکه طلاب در مسیر زندگی، بهترین انتخاب را داشته‌اند، تصریح کرد: امروز برخی افراد جامعه، رشته پزشکی را بهترین انتخاب در تحصیل می‌دانند، درحالی که یک پزشک، طبیب جسم است، اما یک طلبه، طبیب روح و جان  خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه بانوان طلبه در مسیر طلبگی باید فراز و نشیب‌ها و سختی‌های زیادی را تحمل کنند، تاکید کرد: شما بانوان طلبه به جهت علمی و عملی در قبال مسیری که انتخاب کرده‌اید، مسئولیت دارید.

وی ادامه داد: بانوان طلبه از آن جهت که بتوانند نیازهای فقهی عقیدتی افراد جامعه را برآورده کنند و پاسخگوی سوالات و شبهات مردم به ویژه بانوان جامعه باشند، باید علم خود را ارتقا دهند.

مدیر مدرسه نیمه وقت صبح تصریح کرد: بانوان طلبه از حیث عملی باید الگوی مناسبی برای جامعه بانوان باشند.

رهبرپور از طلاب خواست با تعامل دوطرفه میان طلاب و مدرسه و همچنین رعایت قوانین موجود، زمینه ی نظم، رشد و تعالی مجموعه را فراهم کنند.

وی در این زمینه به کلام  امام خمینی(ره) در جلد ۱۴ صحیفه نور اشاره کرد و افزود:  رهبر کبیر انقلاب می فرمایند: «همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید ولو این که بر خلاف رأی شما باشد«.

وی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا(س) دارای ظرفیت های بسیارخوب علمی، پژوهشی، معنوی و رفاهی است، اظهار داشت: باید ضمن قدرشناسی از این ظرفیت ها، نهایت بهره برداری از آن ها صورت گیرد تا به اهداف مورد نظر اهل بیت(علیهم‌السلام)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دست یافت.

در ادامه مراسم، چگونگی دسترسی به قوانین و ورود به سامانه دانش پژوهان به صورت عملی به طلاب جدیدالورود آموزش داده شد و بانوان طلبه با مدارس علمیه و قوانین آموزشی آشنا شدند.

آیین افتتاحیه داخلی طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه نیمه وقت صبح جامعه الزهرا(س) با حضور بیش از صد نفر از پذیرفته شدگان در سالن آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد.

اضافه بر طلاب جدیدالورود، کارکنان آموزشی تربیتی و مشاوران این مجموعه نیز حضور داشتند./968/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات