۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۲۴۲۹۰

قدردانی سوریه از حمایت‎های ایران در مبارزه با تروریسم

معاون وزیر خارجه سوریه، نبرد آزادسازی دیرالزور را نقطه عطفی اساسی در نابودی تروریسم دانست.
فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار داشت که نبرد دیرالزور نقطه عطفی اصلی در پایان دادن به تروریسم بود.

وی افزود: آنچه در دیرالزور جریان دارد، دستاوردی استراتژیک است و چیزی وجود ندارد که مانع از رسیدن ارتش سوریه به مکان‌های دیگر شود.

مقداد تاکید کرد: دیرالزور منطقه‌ای راهبردی است که سوریه را به عراق متصل می‌کند و اهالی دیرالزور با مشکلات زیادی از قبیل نبود غذا، آب و دارو مواجه بودند.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادامه اظهار داشت: همه مناطق سوریه مقدس است و سوریه یکپارچه باقی خواهد ماند.

مقداد گفت: دستاورد بزرگی که ارتش سوریه در حلب و دیرالزور محقق کرد، در راستای خواسته‌های مردم سوریه است و حوادث کنونی، پیروزی بزرگ ارتش سوریه است و این پیروزی ما را به پیروزی نهایی نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همه نقشه‌های ضد سوری، بر ملا شده است، افزود: از مقاومت، حزب‌الله و همپیمانانمان در ایران، روسیه و همه کسانی که به دولت سوریه در نبرد علیه تروریسم کمک کردند، تشکر می‌کنیم.

این مقام سوری با بیان این که آزادسازی کامل دیرالزور، دستاوردی برای ائتلاف سوریه، مقاومت، ایران و روسیه به شمار می‌رود، گفت: من معتقدم که نبرد دیرالزور، آخرین نبردهای بزرگ است و آنچه باقی می‌ماند، جزئیات است.

وی با یادآوری حملات آمریکا به مواضع ارتش سوریه در کوه الثرده افزود: داعش با کمک آمریکا به دیرالزور رسید و داعش بعد از حملات آمریکا به کوه الثرده، وارد دیرالزور شد و فرودگاه نظامی این شهر را محاصره کرد.

مقداد تاکید کرد که سوریه پیروز خواهد شد و همه احمق‌ها و کسانی که برای سرنگونی دولت سوریه تلاش کردند، خواهند رفت.

وی در خصوص مشارکت حزب‌الله در نبرد دیرالزور، گفت: حزب‌الله از ابتدا در کنار سوریه بود و در راستای جنگ علیه تروریسم و جلوگیری از سلطه، جانفشانی‌های زیادی تقدیم کرد. سوریه به برادران خود در حزب‌الله افتخار می‌کند.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: پیام فرمانده حزب‌الله به این معنی است که حزب‌الله همانند همه همپیمانان به رهنمودهای دولت سوریه احترام می‌گذارد.

مقداد تاکید کرد که روسیه و ایران نیز همچون حزب‌الله با دولت سوریه هماهنگ است و همکاری بین طرف‌های ائتلاف (تهران، بغداد، مقاومت، دمشق، و روسیه)، دلیل این پیروزی است.

وی اظهار داشت: عربستان برای تشکیل ائتلاف تروریسم علیه سوریه، میلیاردها دلار خرج کرد و عربستان در راس حامیان تروریسم قرار دارد.

معاون وزیر خارجه سوریه در ارتباط با اتهامات مطرح شده علیه دولت سوریه در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی، گفت: هر گاه ارتش سوریه، دستاوردی در میدان محقق می‌کند، ما اینگونه اتهامات را می‌شنویم و هرگاه ارتش سوریه و همپیمانان پیشروی می‌کنند، آمریکا و دیگران، مسأله شیمیایی را مطرح می‌کنند.

مقداد با بیان این که دولت سوریه هیچگونه سلاح شیمیایی ندارد، افزود: سوریه به هیچ وجه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و این سلاح را در اختیار ندارد.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که هرگونه حضور بیگانگان در خاک سوریه غیر قابل قبول است و کسانی که می‌خواهند با تروریسم مبارزه کنند، باید با ارتش سوریه هماهنگ باشند.

مقداد افزود: نیروهای آمریکا زیرساخت‌های سوریه را ویران کردند و با اقداماتشان به تروریسم خدمت کردند. بنابراین آمریکا باید برود و الا ما به عنوان نیروی متخاصم با آن‌ها برخورد می‌کنیم. آمریکایی‌ها باید با پای خود از سوریه خارج شوند.

وی تاکید کرد که آمریکا نمی‌خواهد که هیچ کدام از دولت‌های سوریه و عراق به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی کنند.

مقداد در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که ملت سوریه حق انحصاری تعیین رهبران خود را دارند و اظهارات غرب در این خصوص، تسمخر آمیز است.

معاون وزیر خارجه سوریه درباره حمله رژیم صهیونیستی به مصیاف در حومه حماه، درباره پیامدهای تکرار این تجاوزها هشدار داد و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در این اوضاع نمی‌تواند توجه ما را از دیرالزور و نجات مردم از لوث داعش منحرف کند./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات