۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۲۴۳۶۵
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در اداره كل منابع طبيعي استان اصفهان:

طرح سفيران انفال در استان اصفهان اجرا مي شود

حجت الاسلام عسگری از اجرای طرح سفيران انفال در استان اصفهان خبرداد و گفت: روحانيان شهرستانهاي استان اصفهان به صورت تخصصي در زمينه انفال و منابع طبيعي آموزش داده مي شوند.
حجت الاسلام علي اكبر عسگري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علی اکبر عسگری پيش ظهر امروز در ديدار آيت الله نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان، يكي از وظايف ذاتي اين حوزه را فرهنگ سازي صحيح از منابع طبيعي دانست و افزود: فرهنگ سازي در منابع طبيعي نيازمند يك پروسه زماني طولاني مدت اما نتيجه بخش است.

وي افزود: فرهنگ سازي صحيح استفاده از انفال، منابع طبيعي و عرصه هاي طبيعي را در جامعه مهم قلمداد كرد و گفت: با فرهنگ سازي در اين بخش، فعاليت يگان حفاظت از منابع طبيعي و نيروي انتظامي به شدت كاهش خواهد يافت.

وي بر فرهنگ سازي استفاده از منابع طبيعي از مردم براي مردم تأكيد كرد و اظهار داشت: براي فرهنگ سازي در اين عرصه مهم و حياتي بايد از مردم استمداد و كمك خواست تا از منابع طبيعي موجود كه از مردم و براي مردم است استفاده كرد.

حجت الاسلام عسگری از منابع طبيعي بعنوان يك موضوع مهم و حياتي فراملي و فرامرزي نام برد و عنوان كرد: موضوع منابع طبيعي دركشور امروز به اندازي مهم است كه مي توان از آن بعنوان يك موضوع فرا نسلي نام برد كه اگر عرصه هاي منابع طبيعي به انسان نابود شود، اين ظلم بزرگي است كه در حق نسلهاي آينده شده است.

وي با اشاره به وجهه شرعي منابع طبيعي در حقيقت همان انفال امام زمان(عج) و پيامبر اكرم(ص) است، يادآور شد: منابع طبيعي يك وجهه قانوني نيز دارد كه ولي فقيه در جمهوري اسلامي و در زمان غيبت تسلط در انفال و براي حفاظت و حراست از منابع طبيعي را در اختيار دارد.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در اداره كل منابع طبيعي استان اصفهان، با بيان اينكه اقدامات خوبي در منابع طبيعي، انجام شده است، گفت: ما معتقديم روحانيان و ائمه جمعه و جماعت مي توانند از موقعيت و تربيوني كه در اختيار دارند در فرهنگ سازي منابع طبيعي در جامعه نقش مهمي داشته باشند.

حجت الاسلام عسگری، برگزاري گردهمايي روحانيان شهرستانهاي استان اصفهان با محوريت امام جمعه را يكي از اقدامات اين نهاد دانست و از برگزاري همايش يك روزه روحانيون منابع طبيعي در شهرستان كاشان خبرداد.

وي همچنين از برگزاري طرح سفيران انفال در استان اصفهان خبر داد و افزود: تربيت و آموزش روحانيان شهرستانهاي استان اصفهان به صورت تخصصي در زمينه انفال و منابع طبيعي يكي از برنامه هاي مهم اين نهاد است كه روحانيان شهرستانهاي استانهاي اصفهان در اين طرح دوره هاي آموزش سه روزه را طي خواهند كرد تا به عنوان سفيران انفال در شهرستانهاي استان  اصفهان فعاليت داشته باشند./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات