۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۲۴۴۵۴
آیت الله صدیقی:

ظلم و فساد ناشی از افزایش بیکاری و تبعیض است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عاشورا درس مبارزه با فساد و تبعیض است، گفت: گسترش ظلم و فساد در جامعه ناشی از افزایش بیکاری و تبعیض است.
عکس آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در گردهمایی بزرگ پیام آوران عاشورا که با حضور صدها تن از مسؤولان و امنای هیئات مذهبی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرری برگزار شد، گفت: ایام شادی در حال پایان و در آغاز ورود به ایام عزای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) هستیم.

وی افزود: مجالس عزای امام حسین(ع) باید در راستای شناخت حضرت، مقصد، سیره، قیام و راه ایشان برپا شود بنابراین نخستین وظیفه مسؤولان هیئات مذهبی این است که به مداحان و سخنرانان هیئات بگویند که امام حسین(ع) برای رفع فساد، خرافات و ظلم از جامعه اسلامی قیام کردند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه قیام عاشورا مبارزه با فساد اعتقادی، اخلاقی و عملی بود، اظهار داشت: امام حسین(ع) هدف از قیام خود را احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند بنابراین ما باید مراقب باشیم که در مجالس عزای امام حسین(ع) گناه و حرامی صورت نپذیرد و در مورد اختلاس‌ها، تقلب‌ها، ربا، گران فروشی، دروغ و انگ تندرو بودن به انقلابیون برای مردم تبیین و روشنگری شود تا پرچم انقلاب که ثمره خون هزاران شهید است تنها در دستان انقلابیان باشد.

امام جمعه موقت تهران با استناد به کلام امام حسین(ع) که فرمودند: من برای ریاست و طمع ثروت قیام نکردم، گفت: هدف امام قدرت و ثروت نبود بلکه ایشان به نیت ایجاد امنیت در جامعه اسلامی قیام فرمودند، امروز در جوامع اسلامی مانند نیجریه، بحرین، یمن، افغانسان، پاکستان و سایر کشورهای مسلمان مجالس امام حسین(ع) به راحتی و بدون خونریزی برگزار نمی‌شود بنابراین امنیت موجود در جامعه ما همه لطف و عنایت ائمه اطهار(ع) به ملت ایران است.

وی هدف دیگر قیام امام حسین(ع) را مبارزه با فساد و تبعیض بیان کرد و عنوان داشت: گسترش ظلم و فساد در جامعه ناشی از افزایش بیکاری و تبعیض است.  

آیت الله صدیقی درباره اینکه دست اندرکاران مجالس امام حسین(ع) باید سراسر تواضع باشند، عنوان کرد: خضوع و تواضع مسؤولان مجالس امام حسین(ع) سبب جذب جوانان می‌شود برای تداوم مجالس امام حسین(ع) باید جوانان را در اداره هیات مذهبی سهیم کرد و به آنها میدان داد.

امام جمعه موقت تهران انقلاب را مولود عاشورا دانست و گفت: پیروزی انقلاب ثمره محرم و صفر است بنابراین پاسداری از انقلاب وظیفه فردی شما مسؤولان مجالس امام حسین(ع) است و این صیانت با حمایت از ولایت فقیه و تبیین جایگاه ایشان میسر می‌شود.

وی حاکمیت الهی و پرچم ولایت فقیه را جاصل خون شهدا بیان کرد و اظهار داشت: ولایت در سقیفه به زمین خورد و امام راحل با قیام خود این جایگاه را احیا کرد بنابراین حفاظت از این پرچم وظیفه همه انقلابیون است و این امر با تقویت روحیه ولایت مداری میسر می‌شود.

آیت الله صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: هیئات حسینی با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند اما هرگز علیه یکدیگر اقدامی نکنند تا رضایت حق حاصل شود./813/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات