۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۲۴۴۷۷
آیت الله موسوی جزایری:

بر تن کردن لباس روحانیت افتخار بزرگ طلاب است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه رسول خدا عمامه مبارکشان را در روز غدیر بر سر مولای متقیان قرار دادند، گفت: بر تن کردن لباس روحانیت افتخار بزرگی است که نصیب طلبه ها می شود چرا که این لباس، لباس رسول خدا است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه دارالعلم آیت الله بهبهانی با تبریک عمامه گذاری به طلاب، تولیت مدرسه، اساتید،‌ مدیریت مدرسه، مدیریت حوزه های استان و خانواده های طلاب معمم شده گفت: بر تن کردن لباس روحانیت افتخار بزرگی است که نصیب طلبه ها می شود چرا که این لباس، لباس رسول خدا(ص) است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: حضرت ختمی مرتبت در روز غدیر پس از منصوب ساختن امیرمؤمنان به مقام ولایت عمامه مبارکشان را برداشته و بر سر مولای متقیان قرار داد.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه قرار دادن عمامه رسول خدا(ص) بر سر مقدس امام علی(ع) بسیار حائز اهمیت است، افزود: پیامبراکرم(ص) برای رسمیت یافتن ولایت علی(ع) چنین اقدامی را انجام داد؛ از این رو عمامه گذاشتن حاوی نکات زیادی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از خداوند مسألت دارم تا توفیق رعایت لباس روحانیت را که لباس خاتم انبیا و سربازی امام زمان(عج) است،‌ مقدر کند.

آیت الله موسوی جزایری با توصیه طلاب به مطالعه و درس خواندن ابراز امیداوری کرد تا طلاب با ارتقای سطح آگاهی علمی به خوبی بتوانند پاسخ شبهات را داده، به وظایفشان در جامعه عمل و به ارشاد مردم بپردازند و اسباب سربلندی و افتخار برای جامعه روحانیت باشند.

وی در پایان با اشاره به سابقه تأسیس دارالعلم آیت الله بهبهانی و توقعات خاسته شده از طلبه های این مدرسه عنوان کرد: آیت الله بهبهانی فقیهی عظیم الشأن است که امیدوارم طلبه های مدرسه مسیر این فقیه بزرگوار را ادامه دهند./۹۴۵۶/پ203/ب1

ارسال نظرات