۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۲۴۵۰۶
هویت طلبگی(۳۹)

آیت الله حسینی بوشهری: زمان شناسی و مسؤولیت پذیری دو رکن مهم هویت طلبگی است

عضو شورای عالی حوزه زمان شناسی و مسؤولیت پذیری را دو رکن مهم هویت طلبگی دانست و بر تلاش برای گسترش معارف اهل بیت تأکید کرد.
آیت الله حسینی بوشهری

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه عنوان کرد: آغاز سال تحصیلی، آغاز یک سال تلاش و مجاهدت علمی، اخلاقی و معنوی طلاب است.

وی افزود: با توجه به تعطیلاتی که طلاب و فضلا پشت سر گذاشتند، نیاز است تا آنها نسبت به درس و بحث دقت بیشتری داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: پرداختن به تحقیق، مطالعه و همچنین توجه به مسائل معنوی و تربیتی باید با دقت بیشتری از سوی طلاب مورد توجه قرار گیرد.

وی حوزه علمیه را مرکز توجه جهان دانست و خاطرنشان کرد: امروز نگاه امت اسلامی و همچنین جامعه خودمان به سوی حوزه های علمیه است و در خارج از کشور نیز تشنگان معارف اهل بیت(ع) نسبت به حوزه های علمیه دل بسته اند.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: بنابراین از فرصت ها باید حداکثر استفاده را برد و تلاش کرد تا معارف اهل بیت(ع) در تمام جهان گسترده شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: شرایط امروز جهان، اقتضائات خاص خود را دارد و نمی شود با محدوده گذشته دانش حوزوی، جهان را تحت پوشش آموزه ها و معارف اهل بیت(ع) قرار داد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر باید آموزش عمیق معارف دینی، تربیت اخلاقی و پاسخ به شبهات در دستور کار طلاب و حوزه های علمیه قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان خاطرنشان کرد: در نتیجه باید گفت که زمان شناسی و مسؤولیت پذیری از ارکان مهمی است که طلاب باید عنایت و توجه ویژه ای به آن داشته باشند تا بتوانند رسالت های خود را به خوبی انجام دهند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات