۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۲۴۶۵۴
امام جمعه تبریز:

 مسؤولان در عمل حمایت از تولید ملی را نشان دهند 

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: مهم‌ترین معضل اجتماعی و اقتصادی که به دنبالش شاهد ناهنجاری‌های مختلف هستیم، بیکاری جوانان به ویژه جوانان تحصیل‌کرده است.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع تولیدکنندگان و صنعتگران در سالن همایش‌های پیتروشیمی تبریز با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اظهار داشت: تحقق شعار سال نیازمند عزم و اراده جهادی است.

وی با بیان این‌که رسیدن به رشد اقتصادی مورد نظر در سند چشم‌انداز توسعه کشور، با حمایت از تولید داخلی و توسعه صنایع داخلی و رفع موانع دست‌وپاگیر تولید واشتغال محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم مسؤولان به دور از شعارگرایی، در عمل حمایت از تولید ملی را نشان دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که فرهنگ استفاده از تولید داخلی نیز باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: اگر تولید ملی در جامعه رشد پیدا کند قطعاً مشکل بیکاری در استان نیز مرتفع خواهد شد، البته تولیدکنندگان نیز باید به فکر ارتقای کیفی محصولات تولیدی خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزایش تولید ملی را یکی از شاخص اصلی رشد اشتغال دانست و افزود: مهم‌ترین معضل اجتماعی و اقتصادی که به دنبالش شاهد ناهنجاری‌های مختلف هستیم، بیکاری جوانان به ویژه جوانان تحصیل‌کرده است، متأسفانه آمار بیکاری جوانانی که در دانشگاه‌ها تحصیل کرده‌اند، بسیار بالاست.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از کشورهای جهان آرزوی داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد را دارند، گفت: امروز ایران اسلامی با دارا بودن این مزیت مهم می‌تواند جهش بسیار بزرگی در عرصه اقتصادی و صنعتی ایجاد کند که این امر نیازمند مدیریت هوشمند، علمی و جهادی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حل مشکل بیکاری را از رهگذر رونق تولید داخلی میسر دانست و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در سایه داشتن مهارت و تولید اشتغال و نیز در سایه آموزش‌های مهارتی تحقق می‌یابد؛ همچنین اگر مشکل بیکاری مرتفع شود، استعدادهای جوانان شکوفا شده و سبب رونق اشتغال می شود.

حجت‌السلام والمسلمین آل هاشم جذب سرمایه‌گذاری های داخلی و خارجی را امری بدیهی و مهم دانست و گفت: بایستی شرایط و تسهیلات لازم برای ترغیب سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های مهم صنعتی و اقتصادی در استان فراهم شود، پرهیز از بروکراسی‌های اداری مهم‌ترین اصل در این خصوص است./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات