۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۲۴۷۲۰
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

انقلاب حسینی توانایی ایجاد اتحاد بین بشریت را دارد

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی گفت: جاذبه انقلاب حسینی مرزهای تمام ادیان را در نوردیده و تمام انسان‌ها را دربرگرفته است، انقلاب امام حسین پایانی ندارد، کهنگی در آن راه ندارد و برای تمام مشکلات بشریت یک نسخه و درمان دارد.
حجت الاسلام مبلغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست ادیان توحیدی پانزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی در مهدیه اصفهان، مکتب و انقلاب امام حسین(ع) را فراتر از دین اسلام ارزیابی کرد و گفت: تمام امت‌ها دیدگاهی ویژه نسبت به مکتب امام حسین(ع) دارند و ایشان از درون اسلام برخاسته است برای فراتر از دین اسلام.

وی در ادامه با اشاره به احساس تعلق و رابطه عاطفی ادیان مختلف با مکتب امام حسین(ع) افزود: عالمان ادیان مختلف از جمله مسیحیت کتاب های مختلفی پیرامون ایشان نوشته‌اند، علت این موضوع هم این است که امام حسین(ع) برای اصلاح امور جهان و مبارزه با ظلم و ستم قیام کردند و این درک درستی از مکتب ایشان است.

انقلاب حسینی کمال عقلانیت و احساس را در برگرفته است

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی انقلاب امام حسین(ع) را انقلابی احساسی عقلانی توصیف کرد و گفت: جاذبه انقلاب حسینی مرزهای تمام ادیان را در نوردیده و تمام انسان‌ها را دربرگرفته است، روز عاشورا شرایطی فراتر از دین دارد و توجه همه را به خود جلب کرده است.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب امام حسین(ع) محدود به یک عرصه و یک مسأله نیست، تصریح کرد: کمال عقلانیت و احساس در انقلاب امام حسین(ع) تبلور پیدا کرده است، تمام مسائل از عرفان و سیاست تا عواطف پاک انسانی و عقلانیت را در انقلاب سیدالشهدا(ع) می‌توان به خوبی دید و تمام مقوله‌های بشری را می‌توان در اندیشه و مکتب امام حسین(ع) مشاهده کرد.

وی انقلاب امام حسین(ع) را کهنه نشدنی و همیشه در حال پیشرفت و تعالی دانست و اظهار کرد: انقلاب امام حسین(ع) پایانی ندارد، کهنگی در آن راه ندارد و برای تمام مشکلات بشریت یک نسخه و درمان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی قرار گرفتن تمام انسان‌ها در کنار هم را از ویژگی‌های انقلاب حسینی برشمرد و خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی و کانون تفکر اسلامی به‌عنوان محورهای این اجلاس در نظر گرفته شده است، هم سخن کردن و هم رأی و عقیده کردن تمام جوامع بشری از ویژگی‌های انقلاب حسینی است، همه ما باید در کنار یکدیگر مانع گسترش ظلم و فساد در جهان شویم./1304/پ202/ب1

ارسال نظرات