۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۵۲۵۸۴۲
مدیر مؤسسه تبلیغی امیر بیان:

مبلغان عمود خیمه عزاداری امام حسین هستند

مدیر مؤسسه تبلیغی امیر بیان با تأکید بر اینکه مبلغان عمود خیمه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) هستند، گفت: امام خمینی(ره) می فرمایند روضه سیدالشهدا از اعظم قربات است و ما باید به یک طریقی خودمان را به دستگاه امام حسین(ع) وصل کنیم.
مؤسسه امیربیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی پور، مدیر مؤسسه تبلیغی امیر بیان عصر پنجشنبه در همایش مبلغان«زینبی» که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه از فرصت تبلیغی محرم نباید صرفاً برای سخنرانی استفاده کرد بلکه باید از  این فرصت برای قرب الی الله و تهذیب نفس کرد و مردم را با توبه و تهذیب نفس دعوت کرد، گفت: امام خمینی(ره) در یکی از رهنمودهای گوهر بار خود به این مطلب اشاره دارند که «روضه سیدالشهدا از اعظم قربات است و ما باید به یک طریقی خودمان را به دستگاه امام حسین(ع) وصل کنیم».

وی افزود: مبلغان عمود خیمه عزاداری هستند که با مطالب خود از میهمانان عزای امام حسین(ع) پذیرایی معنوی می‌کنند از این رو باید قدر فرصتی که خداوند به سبب طلبه بودن به ما عطا کرده است.

مدیر موسسه تبلیغی امیر بیان با تأکید بر اهمیت روضه‌خوانی برای مبلغان تصریح کرد: شاگردان آیت‌الله شیخ جواد تبریزی بیان کرده‌اند که ایشان می‌فرمود حاضرم تمام مرجعیت و فقاهتم را با روضه‌خوانی سیدالشهدا(ع) عوض کنم.

حجت الاسلام هادی پور درباره اهمیت تبلیغ در ترویج معارف دینی و سیره اهل بیت(ع) گفت: از امام رضا(ع) در این زمینه روایت شده است« بهترین چیزی که یک عالم از محبین ما می‌تواند برای روز فقر و بیچارگی‌اش بفرستد این است که از یک دوستدار اهل‌بیت(ع) با نجات دادنش از دست دشمنان دین، دستگیری کند [که اگر این کار را بکند] او را از قبر بلند می‌کنند و ملائکه از قبرش تا مقامش در بهشت صف می‌کشند و این عالم را تا آنجا روی بال‌هایشان حمل می‌کنند و به او می‌گویند مرحبا ای کسی که سگ‌ها را از خوبان دور می‌کردی و تعصب به اهل‌بیت(ع) داشتی».

وی در ادامه به اهمیت سخنرانی چند رسانه‌ای در تبلیغ منبری از منظر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: سخنرانی چندرسانه‌ای یعنی استفاده از فیلم، عکس، نوشته و صوت در ارائه مطلب که این امر موجب بالا رفتن جذابیت سخنرانی و جذب توجه هر بیشتر مخاطبان به ویژه نسل جوان می‌شود.

مدیر موسسه تبلیغی امیر بیان در تشریح ماهیت رسانه از منظر قرآن گفت: رسانه در قرآن را می‌توان در آیات  ۱۷ و ۱۸ سوره غاشیه و آیه ۱۱ سوره انعام دید که در مورد شگفتی‌های آفرینش شتر، آسمان و زمین سخن می‌گوید و در عصر حاضر که مردم امکان از نزدیک دیدن چیزی مانند شتر را ندارند می‌توان با رسانه این عجایب الهی را به آنها نشان داد.

حجت الاسلام هادی پور در ارتباط با اشاره به اهداف سخنرانی چند رسانه‌ای ادامه داد: تزکیه و تعلیم، جذب مخاطبان به دین و معرفت دینی، تأثیرگذاری بیشتر در حوزه گرایش احساس و رفتار، ارتباط بیشتر مخاطبان با روحانی و منبر، شروع یک نظام منبری جدید با استفاده از وسایل روز بر پایه منبر سنتی، افشا کردن توطئه‌های دشمنان مخصوصا در جنگ رسانه‌ای ازجمله اهداف این نوع از سخنرانی است و مبلغانی که از این روش در مبنرهای خود استفاده کنند در امر تبلیغ عملکرد موفقی خواهند داشت./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات