۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱
کد خبر: ۵۲۵۸۷۴
رییس رسانه ملی مطرح کرد؛

نقش مداحان در جنگ فرهنگی/ شاهد سنگین‌ترین جنگ فرهنگی علیه کشور هستیم

علی‌عسکری گفت: مداحان این توانایی را دارند که با استفاده از اشعار زیبا و مفهومی و پرمعنا، اثرگذاری سازنده و عمیقی به روی مردم داشته باشند و نقش مهمی در هدایت و رشد و تعالی جامعه ایفا کنند.
علی عسکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عبدالعلی علی‌عسکری، رییس سازمان صدا و سیما، پنجشنبه شب در آیین اختتامیه پانزدهمین همایش بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی با اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های بسیار زیاد استان اصفهان، گفت: علما، دانشمندان، شخصیت‌ها و شهدای بزرگی برخاسته از استان اصفهان هستند و استعدادهای این استان در کشور کم نظیر است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی برای استان اصفهان آثار و برکات بسیار داشته باشد و خاطرنشان کرد: این اجلاس ضرب آهنگی بود برای ماه محرم که در آستانه آن هستیم، همه مداحان و خادمان حسینی کشور افراد با اخلاص و مؤمنی هستند که رویش‌های انقلاب اسلامی هستند و می‌توانند بسترساز رویش‌های بسیاری باشند.

علی‌عسکری با بیان اینکه باید پای مداحان و خادمان جوان امام حسین(ع) به اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی باز شود، تصریح کرد: مداحی کاری است ارزشمند که آثار بسیاری به روی مردم و جامعه دارد، مداحی اگر با اخلاص و به درستی انجام شود توانایی ایجاد تغییر در وجود انسان‌ها را دارد و اگر این اتفاق رخ دهد یک جهاد بزرگ و ارزشمند صورت گرفته است و کسانی که چنین کار مهمی انجام دهند در حقیقت مجاهد در راه خدا هستند.

مداحان توانایی اثرگذاری و هدایت جامعه را دارند

رییس رسانه ملی ترویج حکمت، معنویت، ایمان و عقیده راسخ در جامعه را یکی از ظرفیت‌های مداحان اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: مداحان این توانایی را دارند که با استفاده از اشعار زیبا و مفهومی و پرمعنا، استفاده از هنر آواز و اجرای خوب و متناسب اثرگذاری بسیار سازنده و عمیقی به روی مردم داشته باشند و نقش مهمی در هدایت و رشد و تعالی جامعه ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش آفرینی مداحان، شاعران و خادمان اهل بیت(ع) به نزدیک شدن قلب مردم به ایشان، خدمات مداحان به اسلام و مکتب تشیع را از صدر اسلام تا کنون ارزنده و مفید دانست و اظهار کرد: در دوران رژیم شاهنشاهی مداحان و خادمان اهل بیت(ع) در کنار علما و مراجع تقلید قرار داشتند و خدمات بسیار زیادی به انقلاب اسلامی کردند، پس از آن نیز در دوران جنگ تحمیلی نقش آفرینی مداحان در شهرها و محله‌ها غیر قابل انکار است.

علی‌عسکری هجمه فرهنگی دشمن علیه کشور را بی‌سابقه، گسترده و خطرناک ارزیابی کرد و افزود: استکبار جهانی با تمام توان بیش از هر زمان دیگری علیه اسلام، فرهنگ اسلامی، هویت نسل جوان و خانواده‌های ایرانی در حال فعالیت است و شاهد یک جنگ بزرگ و گسترده فرهنگی و رسانه‌ای علیه کشور هستیم.

هنر بدون حماسه به ابتذال کشیده خواهد شد

رییس سازمان صداوسیما از مداحان و خادمان اهل بیت(ع) خواست تا به میدان مبارزه فرهنگی بیایند و تصریح کرد: باید یک جبهه فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن تشکیل دهیم، مفاهیم ضدارزشی و غیرانسانی در سطح گسترده‌ای از سوی دشمنان علیه جامعه ما به ویژه نسل جوان به کار گرفته شده است و لازم است همه نسبت به این موضوع احساس مسؤولیت داشته باشند.

وی نقش مداحان اهل بیت(ع) در زمینه مسائل فرهنگی را مهم و بی‌بدیل ارزیابی کرد و گفت: هنر بدون حماسه به اثر و بی‌فایده است و در این حالت است که هنر دچار ابتذال و فساد خواهد شد، هنری که با حماسه همراه شود سازنده و مفید است و این مداحان هستند که هنر را با حماسه حسینی به همراه دارند.

علی‌عسکری با تأکید بر لزوم گسترش روحیه حماسی مداحان و خادمان اهل بیت(ع) عنوان کرد: در دوران صفویه در برابر دشمنان و استعمارگران ایستادگی صورت گرفت و امنیت و آزادی را به دنبال داشت و موجب شد تا اصفهان مهد علم و دانش و رشد و تعلیم و تربیت دانشمندان، علما و بزرگان بسیاری شود، ولی زمانی که خاندان صفوی از حماسه فاصله گرفته و دنیا طلب شدند دشمنان فرصت یافتند تا کشور را مورد هجوم قرار دهند.

وی با اشاره به روحیه مقاومت و استکبار ستیزی در میان مسؤولان کشور تحت هدایت و راهبری رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: یک ملت یا باید زیر پرچم ابرقدرت‌ها با خواری و ذلت زندگی کنند و یا اینکه راه مقاومت را انتخاب کرده و عظمت و بزرگی و اقتدار خود را محفوظ بدارند، که این روش و راهی است که جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته است.

باید با قرآن و عترت و شمشیر آخته در برابر دشمنان قرار بگیریم

رییس رسانه ملی به ماجرای فیلم یتیم خانه ایران و مشکلات و معضلات و گرفتاری‌های بیشمار مردم ایران در دوران قاجار اشاره کرد و افزود: پس از اینکه شوروی دچار فروپاشی شد، آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند تا بار دیگر آن فجایع مرگباری که در یتیم خانه ایران دیدیم و بخشی از تاریخ این کشور است و آنچه در شوروی رخ داد را در ایران تکرار کنند، اما وجودی رهبری مقتدر و مدبر، سپاه، بسیج و مردم با بصیرت و انقلابی آمریکا در این نقشه شوم خود ناکام ماند و شکست خورد.

علی‌عسکری جنگ فرهنگی دشمن را ادامه جنگ سخت برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا توطئه‌های دشمنان موجب از دست رفتن روحیه حماسی و انقلابی بشود، باید یک دست ما قرآن و عترت و در دست دیگر شمشیر آخته داشته باشیم و به خوبی با توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم تا بدانند نقشه‌های آنان برای کشور بی اثر و بی حاصل است.

وی ادامه داد: تاریخ گواه است که سنگین‌ترین جنگ فرهنگی تاریخ علیه کشور ما شکل گرفته است و این همان جنگی است که درگیر آن هستیم، برای شکست دشمن باید متمسک و متوسل شویم به امام حسین(ع) که ایشان چراغ هدایت  در تاریکی‌ها وظلمت‌ها و کشتی نجات در میان امواج طوفان هستند./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات