۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۲۵۹۳۷
امام جمعه موقت کرمان:

وظیفه کشورهای اسلامی یاری رساندن به مسلمانان میانمار است

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به این که تمام مسؤولان و مردم باید از مظلومان میانمار دفاع کنند، گفت: وظیفه کشورهای اسلامی محکوم کردن و یاری رساندن به مسلمان میانمار است.
حجت الاسلام مهدی عربپور، امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی امام علی(ع) این شهر اظهار داشت: اگر تقوا داشته باشیم لرزش ها و گناهان قبل بخشیده می شود.

وی با اشاره به روز مباهله پیامبر اکرم(ص) با مسیحیان، بیان کرد: نزدیک بودن حضرت امیرمومنان(ع) به حضرت محمد(ص) نشانه شخصیت، جایگاه و جانشینی ایشان بعد از پیامبر(ص) است.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به روز خانواده تصریح کرد: خانواده در تمام ادیان الهی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. خانواده یک رکن اساسی برای جامعه است و در امور جامعه می تواند تاثیر بگذارد.

حجت الاسلام عربپور با اشاره به این که اجتماعی که از آسیب ها دور باشد به سعادت می رسد، تاکید کرد: خانواده سنگ بنای جامعه است و می تواند به استحکام اجتماع کمک کند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم، اظهار داشت: دستور اسلام  تجویز به آسانی مسأله ازدواج است و مهمترین مسأله بعد از ازدواج رابطه دوستانه و محبت آمیز زوج ها است.

وی با توجه به این که زوج ها باید در گفتار و رفتار خود ادب را رعایت کنند، افزود: احترام زوج ها و حفظ حرمت برای پایدار بودن کانون خانواده یک موضوع بسیار با اهمیت است.

امام جمعه موقت کرمان اظهار داشت: حفظ اسرار می تواند در موفقیت زوج ها تاثیر فراوان داشته باشد و خانواده باید قبل از تولد فرزندان خود زمینه سازی تربیت آنها را فراهم کند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی، تاکید کرد: علم مسأله بسیار مهمی بوده و جوانان سعی کنند در زندگی خود به دنبال مدرک گرایی نباشند زیرا مدرک تنها، فایده ای برای انسان ندارد.

حجت الاسلام عربپور با اشاره به کشتار مردم مسلمان میانمار، اظهار داشت: کشتن مسلمانان در جوامع مختلف از ترس جمعیت آنها است، دشمنان اسلام می خواهند به هر بهانه ای مسلمانان را مورد تهاجم قرار دهند.

امام جمعه موقت کرمان در پایان گفت: وظیفه کشورهای اسلامی محکوم کردن و یاری رساندن به مردم مسلمان میانمار در این موقعیت زمانی است./۹۷۲/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات