۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۲۵۹۵۵
فضل الله:

جدایی اقلیم کردستان مقدمه جدایی های بیشتر در منطقه است

امام جمعه بیروت نسبت به پیامدها و خطرهای جدایی احتمالی اقلیم کردستان عراق بر منطقه هشدار داد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد، با اشاره به آرامش کنونی در صحنه سیاسی لبنان پس از بحث های مرتبط با پاکسازی مرزهای شرقی از لوث تروریست ها گفت: هیچ کس حق ندارد درباره حوادث اخیر به اتهام زنی علیه دیگران بپردازد و از این مساله برای گسترش نزاع داخلی یا جبهه بندی انتخاباتی و اختلافات داخلی سوء استفاده کند.

وی بر لزوم بررسی جدی و شفاف و به دور از سیاسی بازی همه پشت پرده های حوادث اخیر به ویژه ربوده شدن نظامیان لبنانی تأکید کرد و افزود: لبنان از تحولات منطقه تاثیر می پذیرد بنابراین باید از نزاع و مچ گیری به شدت خودداری کرد خصوصا اینکه لبنان پس از دستاورد کم نظیر ارتش و مقاومت در مرزها به یکی از قدرت های تاثیرگذار و فعال مبدل شده است.

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه خطر صهیونیست ها همواره باقی است، تصریح کرد: خطر صهیونیست ها روز به روز برای لبنان افزوده می شود و شاهد آن نیز نصب دستگاه های جاسوسی صهیونیستی در برخی مناطق لبنان و تجاوز به حریم هوایی و شکستن دیوار صوتی بر فراز آسمان صیدا و همچنین مانور نظامی در مرزهای جنوبی به شمار می آید.

وی با تأکید بر آمادگی کامل لبنان نسبت به هرگونه تجاوز احتمالی اظهار داشت: گرچه اقدام نظامی دشمن در آینده ای نزدیک را بعید می دانیم اما این بدین معنا نیست که به راحتی بخوابیم بلکه باید کاملا هوشیار بوده و خود را برای بدترین شرایط آماده کنیم.

فضل الله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به نزدیک شدن پایان تروریسم در عراق پرداخت و ادامه داد: در حالی که پاکسازی کامل این کشور از لوث تروریسم بسیار نزدیک شده است، نسبت به گسترش بحران داخلی پس از اعلام برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان و مخالفت پارلمان این کشور هشدار می دهیم. از کردها می خواهیم نسبت به خطرهای این مساله و پیامدهای منفی آن هوشیار باشند چرا که آثار این موضوع به مرزهای عراق منحصر نشده و بر منطقه تاثیر می گذارد.

امام جمعه بیروت جدایی اقلیم کردستان را مقدمه جدایی طلبی های بیشتر در منطقه دانست و تأکید کرد: مسؤولیت محافظت از وحدت عراق برعهده همه عراقی هاست و هر چه به صلاح این کشور باشد مطمئنا به صلاح همه منطقه بوده و هرگونه جدایی بر جغرافیایی سیاسی منطقه تاثیر می گذارد. عراق برای مبارزه با تروریسم به شدت به وحدت نیاز دارد زیرا همچنان در تیررس این گروه هاست و انفجار تروریستی در استان ذی قار شاهدی بر این مدعا محسوب می شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن موسم عاشورا گفت: با یادآوری این واقعه به یاد همه ارزش ها و اهداف انقلاب حسینی می افتیم و با ارزش فداکاری و بخشش همه دارایی های مادی و معنوی در زمان نیاز به عدالت و آزادی و مبارزه با فاسد و طاغوت آشنا می شویم. 

این روحانی لبنانی افزود: موسم عاشورا بهترین فرصت برای وحدت و همبستگی اسلامی و انسانی به شمار می آید. از همگان می خواهیم به گفتمان آگاه و برنامه ریزی شده که سبب اعتلای نام عاشورا شده و جذب همه ادیان و مذاهب را به همراه دارد، پایبند باشند./980/ب901/د

ارسال نظرات